ناگفته‌هایی خواندنی از خانه‌های باهوش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

اگر تمام وسایل خانه می‌توانستند به اینترنت متصل شوند زندگی چگونه می‌شد؟ این سوالی است که اغلب افراد از خود می‌پرسند و آرزو می‌کنند که ای کاش تمام خانه‌ها هوشمند می‌شدند.

نه تنها تلفن‌های همراه هوشمند و رایانه، بلکه ساعت، لامپ، درب ورودی، پنجره‌ها و حتی وسایل برقی خانه هم در عصر جدید می‌توانند به اینترنت متصل شوند و اطلاعات مربوط را به  تلفن همراه اهالی خانه ارسال کنند.

چند وقتی است که محققان موفق به طراحی سامانه‌هایی مخصوص برای ایجاد خانه‌هایی هوشمند شده‌اند؛ در این خانه‌ها تنها با یک فرمان کوچک می‌توانید خانه خود را از راه دور و توسط تلفن همراه کنترل کنید و ورود و خروج دیگران به آن را مورد رصد قرار دهید.

در اینجا به معرفی برخی از وسیله‌های هوشمندی که می‌توانند در خانه‌ها مورد استفاده قرار گیرند و به هوشمند شدن محیط خانه و افزایش آسایش شما کمک کنند می‌پردازیم.

کنترل اتصالات برقی به کمک برنامه‌های هوشمند

محققان موفق به تولید وسیله‌ای هوشمند شبیه به یک سوئیچ شده‌اند که روی دیوار نصب می‌شود و شما به کمک آن می‌توانید تمام قسمت‌های خانه مخصوصاً اتصالات برقی را کنترل کنید.

در این روش به شما اجازه داده می‌شود تا به کمک یک برنامه تلفن همراه سریعاً تمام چراغ‌های خانه را خاموش یا روشن کنید، همچنین توسط این برنامه می‌توانید به وسیله‌های برقی خانه همچون چای ساز یا قهوه جوش برنامه بدهید تا در ساعت مشخصی روشن و در ساعتی مشخص خاموش شوند.

خانه هوشمند

خوابی راحت توسط گجت‌های هوشمند

محققان توانسته‌اند دستگاه‌های هوشمندی را طراحی کنند که با توجه به مدل خواب شما تختتان را آماده می‌کنند؛ یعنی این گجت هوشمند که برنامه آن در تلفن همراه شما نصب می‌شود اجازه می‌دهد تا با توجه به توصیه‌ها و مقررات پزشکی زمان خوابتان تنظیم شود همچنین این گجت  دمای مناسب تخت خوابتان را اندازه‌گیری می‌کند و باعث می‌شود هنگام خواب احساس سرمای بیش از حد یا گرمای زیاد نکنید.

خانه هوشمند

رباتی که خانه را جارو می‌کشد

افراد بسیاری از جارو کردن منزل متنفر هستند و دوست ندارند که جاروی برقی یا دستی را به دست بگیرند و خانه میز کنند، محققان موفق به طراحی و ساخت رباتی ارزان قیمت شده‌اند که از صاحب خانه برنامه می‌گیرد و در ساعتی مشخص تمام خانه را جارو می‌زند و تمیز می‌کند.

خانه هوشمند

مایکروویو هوشمند برای طبخ غذا

اغلب دستگاه‌هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند هوشمند هستند و شما می‌توانید به کمک تلفن همراه خود آن‌ها را کنترل کنید، به تازگی یکی از شرکت‌های تولیدکننده وسایل الکترونیکی مایکروویوی را طراحی کرده است که از شما برنامه پخت غذا را دریافت می‌کند، برای استفاده از آن تنها کافی است مواد اولیه تهیه غذای خود را در این مایکروویو بچینید و هنگامی که کارتان تمام می‌شود به این دستگاه هوشمند فرمان درست شدن غذا را بدهید تا آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن غذای شما را درست کند.

خانه هوشمند

لامپ‌های هوشمند برای آسابش بهتر

چند وقتی است که لامپ‌های کنترلی و هوشمند روانه بازار‌ها شده است و شما می‌توانید آن‌ها را در خانه خود مورد استفاده قرار دهید؛ به تازگی چند شرکت فعال در حوزه الکترونیکی لامپ‌های هوشمندی را طراحی کرده‌اند که در هر ساعت از شبانه‌روز و با توجه به خستگی شما رنگشان تغییر می‌کند به عنوان مثال صبح‌ها که افراد تا از خواب برخیزیده‌اند و انرژی زیادی دارند رنگ این لامپ‌ها پر رنگ‌تر است و هنگام شب که افراد خانه خسته هستند و نیاز به آرامش دارند رنگ این لامپ‌ها کم نورتر می‌شود.

خانه هوشمند

ترموستات الکترونیکی برای اندازه گیری دمای محیط 

کنترل دمای خانه برای همه ما مهم است، زیرا باید بتوانیم به صورت دقیق دمای محیط را اندازه‌گیری کنیم؛ به تازگی یکی از شرکت‌های الکتریکی ترموستات هوشمندی را طراحی کرده است که به کمک آن و اتصالش با تلفن همراه می‌توان به راحتی از راه دور دمای خانه را اندازه‌گیری کرد.

خانه هوشمند

گجتی که تمام دزدان را دستگیر می‌کند

امنیت محیط خانه برای همه ما مهم است؛ به تازگی شرکت‌های امنیتی توانسته‌اند قفل‌های هوشمندی را طراحی کند که از ورود دزد به خانه جلوگیری می‌کند، این قفل‌ها مجهز به سنسور تصویر و اثر انگشت هستند یعنی تمام آن‌ها تصاویر اعضای خانواده را ذخیره کرده‌اند و اگر احساس کنند که فرد غریبه‌ای مقابل دوربین آن‌ها ایستاده است از ورود این افراد به خانه امتناع می‌کنند.

خانه هوشمند




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/10066
اخبار مرتبط

نظرات شما