مدیر کل اداره کل زندان‌های استان قم:

670 زندانی در زندان‌های قم شاغل هستند / ستاد دیه به دنبال افزایش آزادی زندانیان است

مدیرکل اداره کل زندان‌های استان قم بابیان این‌که آموزش زندانیان از اولویت‌های اداره کل زندان‌ها است، گفت: هم‌اکنون 670 زندانی در زندان‌های قم شاغل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی تهامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته قوه قضائیه اظهار داشت: هم‌زمان با این هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در زندان‌های استان قم برگزار می‌شود.

وی به حضور مقامات قضایی در زندان‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: مقامات قضایی در این هفته با مددجویان و زندانیان دیدار خواهند داشت که می‌تواند در ساماندهی و بهتر شدن وضعیت زندانیان تأثیر داشته باشد.

مدیرکل اداره کل زندان‌های استان قم افزود: در هفته جاری میز خدمت را برای زندانیان برگزار کرده‌ایم و برنامه‌های پرسش و پاسخ نیز برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها برگزار خواهد شد.

وی به بازدید مسئولان از زندان‌ها اشاره کرد و گفت: در همین راستا دیروز فرماندار و مدیرکل ورزش و جوانان از زندان‌ها بازدید کردند که موجب دلگرمی مجموعه اداره زندان‌ها است.

تهامی آزادی زندانیان غیر عمد را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: ستاد دیه به دنبال افزایش آزادی زندانیان خواهد بود و در نظر داریم افراد بیشتری را در سال جاری آزاد کنیم.

وی ادامه داد: 3 سال به‌صورت مداوم گل‌ریزان را در استان قم برگزار می‌کنیم و افراد زندانی از این موهبت مردمی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل اداره کل زندان‌های استان قم بیان داشت: در سال 96 جمعاً 333 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جمع‌آوری شد که با آورده‌ای خود خانواده‌ها و همچنین تخفیفانی که شاکیان دادند رقم خوبی برای آزادی زندانیان فراهم شد.

وی ادامه داد: در سال 97 نیز 520 میلیون تومان کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنیم که با بخشش شاکیان و آورده‌های خانواده‌ها این رقم به 10 میلیارد تومان رسید.
تهامی تأکید کرد: در سال جاری 1 میلیارد و 600 میلیون تومان جمع‌آوری شد که توانستیم 72 نفر را آزاد کنیم.

وی به برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و ابراز داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای در 23 رشته آموزشی را در زندان‌ها به‌صورت مرتب برگزار می‌کنیم و شرکت‌کنندگان کارنامه‌ای رسمی فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند که می‌توانند بعد از اتمام دوره زندان می‌توانند در جامعه به اشتغال بپردازند.

تهامی بیان داشت: 670 نفر زندانی در زندان‌های قم شاغل هستند و ماهیانه حقوق می‌گیرند که امسال به هزار نفر خواهند رسید که در رشته‌های مانند چوب، صنایع‌دستی و.. فعالیت دارند.

وی ادامه داد: 30 درصد از زندانیان متهم هستند و 69 درصد محکوم هستند که باید محکومیت را سپری کنند.

مدیرکل اداره کل زندان‌های استان قم بابیان این‌که سیاست کلی نظام این است که سازمان زندان‌ها اقدامات تربیتی و تأمینی را انجام دهد، گفت: مراقبت بعد از خروج زندانیان را نیز در دستور کارداریم به‌طوری‌که افرادی که بعد از خروج از زندان اقدام به اشتغال‌زایی می‌کنند هم کمک بلاعوض دولتی می‌گیرند و تسهیلات مختلفی نیز به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان از خانواده‌های زندانیان نیز حمایت می‌کنند و علاوه بر این زندانیانی که طولانی‌مدت در زندان‌ها هستند خانواده‌های آن‌ها به کمیته امداد امام خمینی ره معرفی می‌شوند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/10077
اخبار مرتبط

نظرات شما