مدیر کل اداره پزشکی قانونی استان قم:

آمار خودکشی در قم در مقایسه با آمار کشوری بسیار پایین است

مدیرکل اداره پزشکی قانونی استان قم بابیان این‌که خودکشی در استان نسبت به سایر استان‌ها بسیار پایین است، تأکید کرد: اقدام به خودکشی در بین خانم‌ها بیش از آقایان است اما انگیزه‌ای آقایان برای خودکشی جدی‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   حمید صدیقی آخا ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در سال 97 شاهد افزایش مراجعات به پزشک قانونی بودیم به‌طوری‌که ۳۷ هزار و ۱۳۵ پرونده در حوزه معاینات پزشکی و بالینی تشکیل شد که رشد ۵ درصدی داشت.

وی بیشترین آمار مراجعات را مصدومان منازعات دانست و گفت: 31 درصد از آمار ما را مصدومان منازعات به خود اختصاص دادند و علاوه بر این 26 درصد نیز متعلق به مصدومان ناشی از تصادفات بود.

 صدیقی آخا تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۸۸ مورد پرونده در ارتباط با منازعات در پزشکی قانونی قم تشکیل شد که نسبت به سال ۹۶، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی به کاهش مرگ‌ومیرهای ناشی‌های از گاز مونواکسید کربن اشاره کرد و بیان داشت: مرگ ناشی از co در سال 97، 10 مورد بود که در مقایسه با سال 96، 29 درصد کاهش داشته است.

صدیقی آخا ادامه داد: در سال 97، 5 مورد غرق‌شدگی منجر به فوت داشتیم که نسبت به سال 96 کاهش داشتیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بابیان این‌که تصادفات منجر به فوت به چند گروه تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: در تصادفات درون‌شهری 99 مورد و در تصادفات برون‌شهری نیز 191 نفر جان خود را از دست دادند و علاوه بر این هم 7 مورد ارجاعی به استان قم داشتیم.

 مدیرکل اداره پزشکی قانونی استان قم بابیان این‌که 15 مورد نیز بعد از گذشت 30 روز از حادثه فوت کرده‌اند. ابراز داشت: 78 نفر از فوتی‌های تصادفی خانم و 237 نفر هم از آقایان متأسفانه جان خود را از دست دادند.

وی بابیان این‌که خودکشی در استان نسبت به سایر استان‌ها بسیار پایین است، تأکید کرد: اقدام به خودکشی در بین خانم‌ها بیش از آقایان است اما انگیزه‌ای آقایان برای خودکشی جدی‌تر است.

صدیقی آخا افزود: درزمینهٔ خودکشی‌ها 80 درصد افرادی که خودکشی کرده و فوت کردند، مرد بودند و علاوه بر این بیشترین آمار خودکشی بین سن 31 تا 40 سال است و کمترین آمار خودکشی را در بین افرادی داشتیم که تحصیلات بالای دیپلم داشتند و بیشترین آمار خودکشی در بین افرادی بوده است که تحصیلات کمتری داشتند.

وی ابراز داشت: سال 98 در تصادفات نوروزی 14 مورد فوتی داشته است که 6 درصد کاهش داشته است که از میان 7 مورد درون‌شهری و 7 مورد برون‌شهری بوده است.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/10078
اخبار مرتبط

نظرات شما