ارجاع به مسی در اعتراض به دستمزدهای فوتبال زنان

نهاد زنان سازمان ملل متحد برای اعتراض به تفاوت دستمزد فوتبالیست‌های زن و مرد از ارجاع دادن به دستمزد لیونل مسی، ستاره بزرگ بارسلونا استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نهاد زنان سازمان ملل متحد UN Women در اعتراض به تفاوت شدید دستمزد فوتبالیست‌های حرفه‌ای زن و مرد به دستمزد لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی بارسلونا اشاره کرده و می‌گوید دستمزد مسی تقریبا دو برابر مجموع دستمزد همه فوتبالیست‌های زنی است که در هفت لیگ بزرگ فوتبال زنان دنیا مشغول بازی هستند.

 

این نهاد سازمان ملل در صفحه فیسبوک خود دستمزد سالانه لیونل مسی را که از دستمزد اصلی، پاداش، قراردادهای تبلیغاتی و دیگر درآمدها تشکیل می‌شود چیزی در حدود 84 میلیون دلار اعلام کرده و می‌گوید این تقریبا دو برابر مجموع درآمد 1693 فوتبالیست زنی است که به صورت حرفه‌ای در هفت لیگ بزرگ فوتبال زنان دنیا بازی می‌کنند.

 

 

نهاد زنان سازمان ملل متحد در ادامه از همه می‌خواهد برای درخواست دستمزد برابر برای زنان در ورزش به کمیپن آن ملحق شوند.

 

بحث تبعیض در پرداخت دستمزد به زنان ورزشکار در جریان برگزاری جام جهانی زنان در فرانسه بیش از پیش داغ شده است. در حال حاضر 28 نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا به دلیل مسائل مربوط به حقوق و دستمزد خود از فدراسیون فوتبال آمریکا به دادگاه‌های این کشور شکایت کرده‌اند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/10125
اخبار مرتبط

نظرات شما