عضو خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:

تربیت شاگردان عالم و ممتاز مهم‌ترین ویژگی امام جعفر صادق (ع) بود

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که امام جعفر صادق (ع) بیش از 900 حلقه علمی تشکیل داده بودند، گفت: تربیت شاگردان عالم و ممتاز مهم‌ترین ویژگی امام جعفر صادق (ع) بود.

آیت  الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: در زمان ائمه اهل‌بیت (ع) زمینه برای تبلیغ اسلام فراهم نبود به‌طوری‌که چند تن از امامان در زمان حکومت بنی‌امیه بودند و چند تن از امامان نیز در زمان بنی‌عباس حضور داشتند که همواره با دشمنی‌ها و فتنه‌های این حاکمان مستبد درگیر بودند.

وی ادامه داد: در زمان امامت امام صادق (ع) دشمنان اسلام دچار گرفتاری بودند و زمان و وقت این را نداشتند که به دشمنی با شیعه و امام بپردازند.

توکل تأکید کرد: به همین علت در دوره ایشان بستر لازم برای اشاعه فرهنگ ناب شیعه فراهم شد و ایشان با تمام توان وارد عمل شدند به‌طوری‌که ایشان 900 حلقه علمی را تشکیل دادند.

وی نگاه به آینده جهان اسلام را دیگر ویژگی این امام برشمرد و گفت: علاوه بر این ایشان از این فرصت تاریخی بهترین بهره را بردند و توانستند شاگردان ممتازی را تربیت کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: این شاگردان ضمن آشنایی بافرهنگ ناب اسلام به نشر این معارف در سراسر جهان پرداختند که در گسترش تشیع در آن زمان نقش خوبی را ایفا کردند.

وی تصریح کرد: درواقع ایشان خلأهایی که پیش از آن به دلیل دشمنی‌هایی حاکمان ظالم در جامعه ایجادشده بود را پر کردند و اجازه ندادند گمراهان و جاعلان در فرهنگ تشیع خدشه وارد کنند.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/10277
اخبار مرتبط

نظرات شما