آیت‌الله ممدوحی در گفتگو با قم فردا:

امام جعفر صادق (ع) در یک پیچ تاریخی قرار داشت/ ایشان زنده کننده مذهب تشیع در تاریخ اسلام بودند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که بابیان این‌که امام جعفر صادق (ع) در یک پیچ تاریخی قرار داشت، گفت: ایشان زنده کننده مذهب تشیع در تاریخ اسلام بودند.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: ایشان در یک پیچ تاریخی بود به‌طوری‌که بنی امیه در رأس حکومت قرار نداشت و بنی‌عباس نیز هنوز نتوانسته بود قدرت را در دست بگیرد.

وی ادامه داد: در چنین فضایی بهترین فرصت نصیب امام جعفر صادق (ع) شد تا معارف اهل‌بیت را نشر دهد.

ممدوحی به جلسات درس و بحث امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: درس‌های امام به نحوی بود که بیش از 4 هزار نفر در جلسات ایشان حضور پیدا می‌کردند و ایشان در آن زمان به‌خوبی توانست در مقابل تحریف‌ها و انحرافاتی که در زمان امامان پیشین خود ایجادشده بود، بایستد.

وی بیان داشت: برخلاف زمان امام صادق (ع) در زمان امام سجاد (ع) فضای استبداد و ظلم به نحوی بود که حضرت در منزل خودشان می‌نشستند و امکان برگزاری جلسات درس و بحث را نداشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: دوره‌ای که امام صادق (ع) در آن قرار داشت فضای جامعه اسلامی به نفع اهل‌بیت (ع) و ائمه اطهار شد.

وی ادامه داد: تلاش‌های حضرت در آن زمان موجب شد که از ایشان به‌عنوان زنده کننده مذهب تشیع یاد می‌کنند و لقب مذهب جعفری نیز به همین علت بعدها به ایشان اطلاق شد.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/10278
اخبار مرتبط

نظرات شما