عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حضرت فاطمه معصومه(س) ولایت پذیری خود را با عمل نشان داد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ولایت پذیری ولایت عمل است نه ولایت شعار، گفت: حضرت معصومه(س) ولایت پذیری خود را با عمل نشان داد.

 آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به دهه کرامت، اظهار داشت: یکی از افتخارات اسلام این است که بین مقام زن و مقام مرد فرقی قائل نمی شود و هر انسان زن و یا مردمی می‌تواند به بالاترین مقام انسانی خود برسد.

وی ادامه داد: یکی از این جهات وجود حضرت فاطمه معصومه(س) می‌باشد که از نظر علمی ، اخلاقی و از جهات روحی روایات بسیاری داریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از کریمه اهلبیت(ع)، گفت: شأن و خصوصیات اخلاقی این بانو را می توان از این موضوع فهمید؛ زمانی افرادی از قم به خدمت امام برای پرسیدن سوالاتی از او رفتند که امام موسی ابن جعفر منزل تشریف نداشتند و فاطمه معصومه(س) جواب سوالات آنها را دادند که در زمان برگشت رسیدن به امام(ع) و گفتند که جواب سوالات ما را خانم فاطمه معصومه(س) پاسخ دادند که امام موسی ابن جعفر پاسخ های این بانو را دیدند و گفتند«پدرش قربانش برود، به قدری سوالات را خوب جواب داده که گویی انسان کامل کامل است».

وی اضافه کرد: فضیلت حضرت معصومه(س) کم نیست؛ یکی دیگر از این فضائل این است که سال ها قبل از اینکه این بانو به دنیا بیایید خبر از دفن این بانو در قم داده شده بود؛ در خصوص فضائل و خصوصیات حضرت معصومه(س) فراوان صحبت شده و کتاب ها نوشته اند.

آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به اینکه شخصیت فاطمه معصومه(س) در عالم بین چند زن اول می باشد، ابراز داشت: ما باید قدر فاطمه معصومه(س) را بدانیم و او را زیارت کنیم و از ایشان درخواست کنیم مشکلات خودمان، انقلاب، جامعه  و تحریم های دشمن را حل کند.

وی ابراز داشت:خدای متعال به این بنده حقیر عنایت کردند تا دهه کرامت را در زمانی که تولیت حرم مطهر بودم شروع کردیم و این دهه از روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) شروع و تا روز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

عضو جامعه مدرسین افزود: این دهه با برنامه های متنوع و بسیار مناسب به خوبی برگزار می شود و لیاقت حضرت فاطمه معصومه(س) بسیار از اینها هم می باشد که حداقل در سال 10 روز به نام ایشان باشد و عده ای در این چند روز دور هم جمع شوند تا از فضائل و اخلاق این بانو بگویند.

وی در ادامه با اشاره به ولایت پذیری این بانو، خاطرنشان کرد: ولایت پذیری اینکه انسان قبول کرده است ولی فقیهی است و یک فقیه بزرگواری یا امام معصومی است که باید مورد احترام و اطاعت قرار بگیرد و همین‌که ما دنبال روی او باشیم و بمانیم ولایت پذیر می باشد.

آیت الله مسعودی خمینی تاکید کرد: ولایت پذیر این نیست که ما همیشه شعار بدهیم ولایت پذیری این است که آنچه ولی می گوید را مورد عمل دهیم؛ ولایت پذیری ولایت عمل است نه ولایت شعار.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/10521
اخبار مرتبط

نظرات شما