مشاور خانواده در گفتگو با قم فردا:

حجاب محور حضور زنان در جامعه است/یکی از عوامل مهم طلاق، بدحجابی است

استاد دانشگاه گفت: اسلام حجاب را محور حضور زنان در فعالیت های اجتماعی قرار داده است زن اگر محدود به خانه باشد که نیاز به حجاب ندارد بلکه حجاب زمانی معنا پیدا می کند که زن در جامعه و فعالیت های اجتماعی حضور پیدا کند.

 زهرا تاجیک عضو هیئت علمیه جامعه الزهرا دانشگاه در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به اینکه گاهی عنوان می شود که چقدر در خصوص حجاب تأکید می شود این مسائل قبلاً گفته شده و نیازی به تکرار نیست گفت:  دشمنان سال‌هاست به ترویج بدحجابی مشغول است، اگر قرار باشد حجاب یک مسئله مقطعی باشد و چون قبلاً در مورد آن بارها بحث گفتگو شده دیگر به آن نپرداخت چون هرکسی که قرار بود آن را بپذیرد پذیرفته و هرکسی که نخواسته نپذیرفته پس چرا دشمنان روی این مسئله این‌قدر سرمایه گذاری می کنند.

 تاجیک افزود: این ها نشان دهنده این است که حجاب نه یک مسئله مقطعی بلکه یک مسئله ریشه ای است و جز مباحث اجتماعی است و می تواند تأثیرات زیادی در امور و شئون مختلف زندگی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مسئله طلاق یکی از عوامل مهم آن مسئله حجاب است این بدحجابی است که باعث افزایش طلاق در کشور می شود بدحجابی تحریکاتی در زنان و مردان ایجاد می کند و باعث می شود آن‌ها از ملاحظات شرعی و عرفی که داشتند خارج شوند.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا گفت: مشاهده می کنیم که بسیاری از مادران محجبه هستند اما دخترانشان بدحجاب هستند و این نوع بدحجابی را به تغییر زمانه و به روز بودن ربط می دهند و به این بهانه که شرایط جدید زندگی اقتضای حجاب را ندارد حجاب را رعایت نمی کنند. 

افزایش گرایش به حجاب در اروپا

مشاوره خانواده تأکید کرد: مسئله حجاب که در دین اسلام روی آن تأکید فراوان شده است و یکی از ارزش های بسیار مهم دین است که به راحتی نمی توان از آن گذشت زیرا حجاب عاملی برای دیگر امور دینی نیز می باشد.

تاجیک تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که اکنون در اروپا پژوهشگران و نویسندگانی هستند که در حال تدوین کتاب در این خصوص هستند که از بی حجابی در اروپا آسیب دیده ایم و هیچ نتیجه مثبتی نگرفته ایم و باید به مسئله عفاف و حجاب بازگردیم  در قرن 19 عفاف در اروپا وجود داشت و کم‌کم در قرن 20 کمتر شد و اکنون در قرن 21 این مسئله فجایعی را ایجاد می کند.

 وی گفت: در اروپا که مهد آزادی است متوجه شده اند که ریشه بسیاری از فجایع اجتماعی بحث بی بندوباری در مسئله حجاب است اما متأسفانه در ایران راه رفته صدسال پیش اروپا در برداشتن حجاب را تست می کنند.

حجاب محور حضور زنان در جامعه است

مشاور خانواده گفت: برای توجیه بدحجابی عنوان می کنند حجاب برای زمانی بود که زنان سواد و هنر نداشتند و به خانه داری محدود می شدند اما اکنون توانمندی های زنان شناخت شده است و نیازی به حجاب ندارند! در پاسخ باید گفت اسلام حجاب را محور حضور زنان در فعالیت های اجتماعی قرار داده است زن اگر محدود به خانه باشد که نیاز به حجاب ندارد بلکه حجاب زمانی معنا پیدا می کند که زن در جامعه و فعالیت های اجتماعی حضور پیدا کند.

تاجیک بیان داشت: زمانی که زن زیبایی ها خود را به جای خانه و برای همسر خود در خارج از خانه و برای دیگران عرضه کند معضلات و مشکلات در خانه و بیرون از خانه به وجود می آید بسیاری از جنون و جنایت ها از همین جا آغاز می شود.


ترویج بدحجابی یک مسئله سیاسی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در حال حاضر مسئله حجاب در کشور ما یک مسئله کاملاً سیاسی است پشت پرده ترویج بدحجابی مبارزه با نظام جمهوری اسلامی نهفته است دشمنان به خاطر اینکه زنان ایران زیباتر و به روز تر باشند به ترویج بدحجابی نمی پردازند بلکه برای دشمنی با نظام این فعالیت ها را انجام می دهند.

وی افزود: دشمن متوجه شد که با جمهوری اسلامی ایران نمی تواند به صورت نظامی و مسلحانه وارد جنگ شود به همین خاطر نوع مبارزه خود را جهت داد و به صورت فرهنگی وارد مبارزه شد .

تاجیک گفت : در کنار مسئله سیاسی بدحجابی، مسائل اقتصادی نیز وجود دارد یکی از ابعاد مهم مسئله حجاب بعد اقتصادی است کالاهایی از طرف غرب تولید و به کشور ما صادر می شود دشمنان به دنبال فروش اجناس خود در ایران هستند و با تولید لباس های مغایر با شئونات کشور ما به دنبال سود اقتصادی هستند مانتوهای جدید که این روزها در بازار به فروش می رسد طراحی و تولید ایران نیست و همگی از طرف غرب طراحی و صادر می شود تا علاوه بر پر کردن جیب خود فرهنگ حجاب را در جامعه ما از بین ببرند.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا خاطرنشان کرد: مسئله حجاب یک مسئله صرفاً محدود به زنان نیست بلکه پشت پرده آن به شدت مسائل سیاسی وجود دارد زیرا یکی از ارزش های مهم اسلام مسئله حجاب است و کسی نمی تواند منکر این مسئله شود.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/10523
اخبار مرتبط

نظرات شما