عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حجاب و عفاف عامل حفظ کرامت انسانی است / ضربه زدن به پشتوانه‌های اعتقادی مردم مهمترین هدف دشمنان است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که حجاب و عفاف عامل حفظ کرامت انسانی است، گفت: ضربه زدن به پشتوانه‌های اعتقادی مردم مهم‌ترین هدف دشمنان است که باید جلوی آن گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: باید با ابزار رسانه و فرهنگ اهمیت حجاب در جامعه تبیین شود و در برابر اقدامات غیراخلاقی که برخی از عناصر ضدانقلاب در کشور انجام می‌دهند مقابله شود.

وی بابیان این‌که دشمنان نظام بر روی عفاف و حجاب سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده‌اند، ادامه داد: هدف دشمنان نظام این است که پشتوانه‌های اعتقادی مردم را از بین ببرند و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

رجبی تصریح کرد: بر اساس اسنادی که خود این کشورها منتشر کرده‌اند یکی از توصیه‌هایی که تئوریسین‌های کشورهای غربی همواره روی آن تأکید داشته و دارند این است که برای دور کردن یک کشور اسلامی از ارزش‌های خودروی مسائل اخلاقی و فرهنگی سرمایه‌گذاری کنید.

وی افزود: از بین بردن طهارت و پاکی جامعه موضوع دیگری است که در پشت پرده این‌گونه برنامه‌ریزی‌ها نهفته است.

قائم‌مقام موسسه امام خمینی (ره) بابیان این‌که در اسلام بارها بر روی مسئله عفاف و حجاب تأکید شده است، تصریح کرد: حجاب یک واجب شرعی است و در قرآن نیز بارها بر روی اهمیت حجاب و عفاف سفارش‌های فراوانی شده است.

وی ضمن حمایت از برگزاری همایش‌ها و تجمعاتی که در راستای عفاف و حجاب باشد، گفت: اجتماع عظیمی که بانام دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار می‌شود ازجمله برنامه‌هایی است که باید با جدیت دنبال شود.

رجبی به‌ضرورت حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر نیز اشاره کرد و بیان داشت: حجاب و عفاف یک اصل استراتژیک برای نظام است و باید توصیه‌های لازم به افرادی که از روی ناآگاهی دست به بی‌حجابی و ناهنجاری می‌زنند، داده شود و با عده‌ای محدودی که با غرض‌ورزی اقدام به بی‌قانونی و ناهنجاری می‌زنند برخورد مناسبی صورت بگیرد.

وی افزود: البته باید این برخوردها به‌گونه‌ای باشد که دشمنان نظام از آن سوءاستفاده نکنند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/10642
اخبار مرتبط

نظرات شما