فعال فرهنگی در گفتگو با قم فردا:

با مودت بانوان را به حجاب دعوت کنید/به نیت شهدا بانوان را به حجاب دعوت می کنیم

فعال فرهنگی با اشاره به اینکه به نیت شهدا بانوان را به حجاب دعوت می کنیم، گفت: جوانان از برنامه هایی که در خصوص عفاف و حجاب انجام می شود رضایت ندارند و اعتقاد دارند هیچ کدام نتوانسته جذب حداکثری داشته باشد اساس طرح ما بر مبنی مودت و محبت است زیرا اصل دین اسلام بر پایه محبت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این روزها در فضای مجازی کلیپی از زوج جوان قمی در حال انتشار است که در یک اقدام زیبا و فرهنگی و با یک ابتکار جدید و ساده بانوان را تشویق به حجاب می کنند که دقیقا به معنای عملی آتش به اختیاری است که رهبر معظم انقلاب آن را بیان فرمودند این زوج جواب با اهدای لوازم حجاب از جمله گیره روسری و تصاویر شهدا بانوان را دعوت به حجاب می کنند.

صفورا شاکری مقدم بانوی فعال فرهنگی حجاب و عفاف در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص انگیزه خود از این فعالیت فرهنگی اظهار داشت: دو سال است به همراه همسرم به نیت شهدا فعالیت فرهنگی در خصوص تشویق بانوان به حجاب را آغاز کرده ایم و هر هفته به نیت یک شهید و با تهیه و چاپ عکس شهید به سطح شهر رفته و بانوان را به رعایت حجاب تشویق می‌کنیم.

وی گفت: 4ماه از سال97  در مشهد مقدس و در ورودی حرم امام رضا(ع) صحن باب الجواد طرح را اجرا کردیم امسال هم یک ماه است که در مشهد حضور داریم علاوه بر عکس شهدا از خانواده شهدا هم دعوت کردیم تا با حضور در جمع ما، بانوان را با اهدای هدیه از جمله گیره روسری و عکس شهید به حجاب دعوت می کنند.

به نیت شهدا حجاب را ترویج می کنیم

شاکری مقدم افزود: این طرح به نیت شهدا آغاز شد آن هم به این خاطر که شهدا در وصیت نامه خود بارها به مسئله حجاب اشاره کردند.

وی با گلایه از نوع برخورد با افراد بدحجاب و فعالیت هایی که در خصوص حجاب انجام شده بیان داشت: برخی برخوردهایی در خصوص مسئله بدحجابی در جامعه انجام شده بود که متأسفانه بازخورده‌ای منفی به دنبال داشت به همین خاطر به فکر راه کاری برای دعوت درست به حجاب افتادیم.

فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: در بیشتر شهرهای اطراف قم از جمله اراک و تهران این طرح انجام شده است در تهران این طرح در امامزاده صالح انجام شده در لرستان و مشهد هم این طرح ها اجرایی شده است.

وی گفت: هزینه تهیه ملزومات حجاب و هدایای فرهنگی به صورت مردمی است، خادمان حرم ها از جمله حرم حضرت معصومه(س)  وقتی فعالیت ما را مشاهده کردند و نتیجه را از نزدیک دیدند که می تواند از تذکر لسانی مؤثرتر باشد بانی تهیه هدایا شدند همچنین وقتی در فضای مجازی این مسئله مطرح شد مردم از ما شماره کارت برای تهیه هدایا می خواستند یا خودشان هدایای حجاب را تهیه می کردند و در اختیار ما قرار می دادند.

شاکری مقدم تصریح کرد: بسیاری از مردم برای سهیم شدن در این حرکت فرهنگی اعلام آمادگی می کنند می خواهند بانی تهیه هدایا و ملزومات حجاب شوند.

با مودت بانوان را به حجاب دعوت کنید
وی گفت: در ماه رمضان در دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار طرح را اجرا کردیم که بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کردیم و در عرض یک هفته 4 نفر حجاب چادر را برگزیدند اگر این اتفاق در سطح گسترده تر انجام شود مطمئناً نتایج بیشتر و بهتری حاصل می شود در قم چند نفر که دغدغه حجاب را داشتند و  این کار را دیده بودند شروع به فعالیت کردند و به همین خاطر حضور ما در قم کمتر شده است و بیشتر شهرهای اطراف مانند تهران مدنظرمان است.

فعال فرهنگی تأکید کرد: علت اصلی شروع کار ما به این خاطر بود که جوانان از برنامه هایی که در خصوص عفاف و حجاب انجام می شود رضایت نداشتند و اعتقاد داشتند هیچ کدام نتوانسته جذب حداکثری داشته باشد اساس طرح ما بر مبنی مودت و محبت است زیرا اصل دین اسلام بر پایه محبت است پس برای تشویق افراد به حجاب نیز باید بر اساس مودت و محبت فعالیت کرد و این مودت هم باید نمایش داده شود.

شاکری مقدم تصریح کرد: بعد ازشروع دعوت به حجاب با مودت و هدیه و تصاویر شهدا،  بسیاری از فعالان فرهنگی در دیگر شهرها الگوبرداری کردند و پیام ارسال کرده و از طرح استقبال کردند و الحمدالله خود مردم پای کار آمدند.

وی افزود: یک سالی است که این فعالیت مخصوصاً در قم رسانه‌ای شده است اما متأسفانه مسئولان پای کار نیامدند که جای گلایه است شاید برنامه های که مدنظر خودشان است در اولویت قرار دارد و شاید حساسیت مهم دعوت به حجاب با حرکت های عملی فرهنگی برای مسئولان روشن نشده است.

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/10700
اخبار مرتبط

نظرات شما