آصفری در گفتگو با قم فردا:

سیاست های آمریکا برای مردم منطقه نخ نما شده است

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سیاست های آمریکایی ها در منطقه با شکست مواجه شده است، گفت: امروز با مشخص شدن اهداف آمریکایی ها در منطقه، هیچ کشوری برای آنها امن نیست.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به خروج اخیر عوامل آمریکایی از خاک عراق ، اظهار داشت: سیاست های آمریکایی ها در منطقه با شکست مواجه شده است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها با بهانه وجود سلاح شیمیایی در عراق وارد این کشور شدند در حالی که خود آنها هم می دانستند عراق هیچ سلاح و بمب شیمیایی ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: آمریکایی ها از هجوم به عراق دو هدف را دنبال می کردند که اولا بتوانند حضور خود را در غرب آسیا و خاورمیانه پر رنگ تر کنند و دوم اینکه منابع نفتی این کشور را به غارت ببرند.

وی اضافه کرد: امروز با توجه به تکلیفی که در حکومت عراق شکل گرفته است و با توجه به جنایاتی که آمریکایی ها در زندان های ابوغریب و مناطق مختلف عراق از خود بجای گذشتند و بیش از 500نفر از جریانات تکفیری و سلفی را در زندان های ابوغریب و گوانتانامو آموزش و پرورش دادند  تا بتوانند از طریق امثال ابوبکرالبغدادی ها در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لیبی و... اقدام به نا امنی کنند اما با شکست مواجه شده اند.

آصفری اضافه کرد: امروز ماموریت آمریکایی ها برای حمله به مردم عراق کاملا شفاف و روشن شده ، آمریکایی که برای مبارزه با دیکتاتوری صدام و مبارزه با سلاح های شیمیایی وارد عراق شده بودند امروز برای مردم عراق ثابت شده است که آمریکا به دنبال حمایت از مردم عراق نبود دنبال آزاد کردن مردم عراق از چنگال رژیم بعثی نبود بلکه به دنبال غارت منابع نفتی این کشور بود .

وی ابراز داشت: امروز دیگر حنای آمریکایی ها برای عراق رنگی ندارد و مردم کشور عراق کاملا به اهداف آمریکا پی برده اند و لذا جایگاه ای درعراق ندارند و اگر امروز آمریکا مجبور به خرج ناخواسته از عراق شده است به دلیل احتمال ناامنی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلایل خروج آمریکا از منطقه، گفت: امروز خروج آمریکا از عراق به دو دلیل می باشد اولین دلیل مسئله شکست محکم و مفتضحانه آنها از جبهه مقاومت در کشور های عراق ، سوریه و مناطق دیگر است و دومین دلیل هم این است که سیاست های آمریکایی ها برای مردم این منطقه مشخص شده است و چاره ای جز خروج از کشورهای این منطقه ندارند.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/11016
اخبار مرتبط

نظرات شما