مربی بین‌المللی تکواندو:

بانوان درزمینهٔ ورزش در قم محدود نیستند/ حجاب مانعی برای ورزش بانوان نیست

داور درجه یک قمی تکواندو گفت: حجاب هیچ محدودیت برای من برای انجام ورزش ایجاد نکرده و هرگز حس نکردم حجاب مانع فعالیت های من است بلکه در کنار همین حجاب جایگاه ها و ارزش های خاص خودمان را پیدا کردیم.

کبری سخایی  وطن نائب قهرمان مسابقات پومسه کشوری در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت:42 سال سن دارم از سال 77 فعالیت ورزشی خود را به صورت رسمی شروع کردم، از سال 92 به صورت حرفه ای در مسابقات حضور پیدا کردم ، خدا را شکر امسال در مسابقات قهرمان کشوری پومسه در رده سنی 41 تا 50 سال توانستم جایگاه خودم را حفظ کنم و بافاصله بسیار اندک مقام دومی را کسب کردم.

حجاب مانعی برای ورزش بانوان نیست

مربی بین المللی تکواندو افزود: حجاب هیچ محدودیتی برای انجام ورزش من ایجاد نکرده و هرگز حس نکردم حجاب مانع فعالیت های من است بلکه در کنار همین حجاب جایگاه ها و ارزش های خاص خودمان را پیدا کردیم هیچ گاه حجاب محدودیتی برای هیچ یک از بانوان برای فعالیت های ورزشی و اجتماعی ایجاد نکرده است.

داور درجه یک قمی تکواندو با تأکید بر این موضوع که سن فقط یک عدد است و مانع شروع هیچ فعالیت از جمله فعالیت های ورزشی نیست تصریح کرد: محدودیت سنی هرگز مانع  نمی شود که یک فرد از انجام فعالیت های حرفه ای دور بماند، مهم این است که فرد انگیزه و علاقه داشته باشد و در کنار همه این‌ها پشتکارهم داشته باشد وقتی پشتکار وجود داشته باشد مسلما شخص به همه خواسته ها و اهداف خود می رسد فرد با پشتکار مسائل را هدف گذاری می کندو برای رسیدن به آن هدف ها و درجه و جایگاهایی که برای خود تعریف کرده است تلاش می کند و در نهایت به آن جایگاه نائل می شود.

سخایی وطن خاطرنشان کرد: خدا را شاکر هستم که وقتی حس کردم توانایی انجام این ورزش را دارم آن را شروع کردم و موفق هم شدم هر کاری سختی خود را دارم متأهل هستم  و سه فرزند دارم اما با مدیریت صحیح و مشغله کاری و خانه داری توانستم اثبات کنم خواستن توانستن است.

نائب قهرمان مسابقات پومسه کشوری افزود: در سال های اخیر ورزش بانوان در قم رشد خوبی داشته که این رشد کاملاً محسوس است  که نشان دهنده این است که پیشرفت خوبی در زمینه فرهنگ ورزش بانوان در قم صورت گرفته است انتظار داریم که حمایت ها در بخش بانوان ادامه پیدا کند که مطمئناً جایگاه ورزش بانوان قم مخصوصاً در رشته تکواندو بسیار بالاتر از این جایگاهی است که اکنون قرار داریم.

بانوان در زمینه ورزش در قم محدود نیستند

وی بیان داشت: ظرفیت ورزشی بانوان در قم بسیار بالا است از سال 79 مربیگری را شروع کردم اما در سال های اخیر تمایل بانوان قم به ورزش بسیار افزایش پیدا کرده است ورزش در سنین بالا نیز مورد توجه است و فرزندان از مادران خود برای وارد شدن به عرصه ورزش حمایت می کنند ظرفیت مناسب در قم وجود دارد که سرمایه گذاری مناسب را برای شکوفایی این ظرفیت ها می طلبد.

سخایی وطن گفت: تا 20 سال پیش در قم باشگاه ورزشی چندانی برای بانوان وجود نداشت اما اکنون در هر محله چندین باشگاه برای بانوان وجود دارد که امید است از این ظرفیت به نحوه احسن استفاده شود.

داور درجه یک قمی تکواندو با اشاره به یکی از خاطره ورزشی خود گفت: سال 94 وقتی مقام کسب کردم یکی از اساتیدی که در سالن حضور داشت بسیار تعجب کردند و گفتند مگر در قم به بانوان اجازه می‌دهند که وارد عرصه  و میدان های ورزشی شوند و تعجب کرده بودند که من با این سن و از شهر قم حضور پیدا کردم و سکوی اول را کسب کردم این نوع اتفاقات و برخوردها زیاد برای ورزشکاران بانوی قم به وجود می آید.

وی افزود:  در همین چند روز گذشته در مسابقات کشوری پومسه وقتی اساتید مشاهده می کردند بانوانی از قم توانستند مقام های برتر مسابقات را کسب کنند تعجب می‌کردند زیرا به اشتباه تصور می کردند قم برای ورزش بانوان شهر محدودی است اما باید گفت که هیچ محدودیتی در قم برای ورزش بانوان وجود ندارد و با کسب مقامات برتر و حضور در عرصه مسابقات حرفه ای آن نگاه از قم برداشته شده است.

خاطر نشان می شود سخای وطن که به شکل تخصصی در پومسه برای استان قم در مسابقات مختلف داخلی نظیر لیگ و قهرمانی کشور به میدان رفته و افتخارات زیادی را با درخشش در مصاف با حریفان خود برای ورزش قم به ارمغان آورده است.
این بانوی موفق تکواندو قم که مقطعی مسوولیت نایب‌رئیسی هیات تکواندو استان قم را نیز بر عهده داشته و از مربیان با دانش تکواندو نیز به شمار می‌رود، تیر امسال در چهاردهمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی بانوان کشور که در اصفهان برگزار شد بر سکوی نایب‌قهرمانی ایستاد.

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/11313
اخبار مرتبط

نظرات شما