با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر قم؛

300 هکتار از اراضی مجتمع گردشگری فرودگاه قم به شهرداری واگذار می‌شود

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر قم 300 هکتار از اراضی مجتمع گردشگری فرودگاه قم به شهرداری قم واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عصر امروز یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم در سالن شهید باکری ساختمان شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

در این جلسه مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با قرائت لایحه اخذ مجوز موافقت با واگذاری 300 هکتار اراضی مجتمع گردشگری فرودگاه قم به شهرداری قم، بیان داشت:  بر اساس تصمیم‌گیری صورت گرفته شهرداری درواقع مالک مجتمع گردشگری فرودگاه قم خواهد بود البته بخشی از این پروژه نیز به‌صورت سهام عرضه‌شده است.

روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز بابیان این‌که ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری خوب و قابل دفاع است، اظهار داشت: ورود شهرداری در مجتمع گردشگری فرودگاه قم با توجه به این‌که در بیرون از شهر قم است باید با بررسی لازم و دقیق صورت بگیرد.

زین‌العابدین قراچورلو نیز در خصوص این لایحه اظهار داشت: بر اساس قانون شهرداری نمی‌تواند بودجه‌ای برای پروژه‌های بیرون شهری تخصیص دهد و باید در بررسی این لایحه به این مهم نیز دقت شود.

حجت‌الاسلام آتش زر عضو دیگر شورای شهر نیز اظهار داشت: شهر فرودگاهی قم یک مشکلی ملی است که ایجادشده است و در این میان از شهرداری کمک خواسته‌شده است.

بعد از اعلام نظر اعضای شورای شهر این لایحه به تصویب اعضای شورا رسید.

تعیین تکلیف آیین‌نامه اجرای تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری قم موضوع دیگری بود که در جلسه امروز شورای شهر موردبررسی قرار گرفت که با نظر اعضای شورا این آیین‌نامه برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده شد.

در ادامه این جلسه لایحه اخذ مجوز واگذاری قطعه زمین جهت احداث مسجد با حفظ مالکیت شهرداری قرائت شد که با موافقت اعضای شورا شهر به تصویب رسید.

لایحه اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی لایحه‌ای دیگری بود که در جلسه امروز مورد تصویب قرار گرفت.

علاوه بر این لایحه اخذ مجوز توافق شهرداری با مالک خصوصی در خصوص پلاک ثبتی 605 در جلسه امروز موردبررسی قرار گرفت که با موافقت اعضا روبرو شد.

آخرین لایحه‌ای که در جلسه امروز موردبررسی قرار گرفت لایحه اخذ مجوز برگزاری بلوک 14 با کاربری تجاری واقع در بلوار پیامبر اعظم مورد تصویب قرار گرفت.

بعد از اتمام لوایح،  جلسه با حضور اعضای شورای شهر به‌صورت غیرعلنی ادامه یافت.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11512
اخبار مرتبط

نظرات شما