حاجی دلیگانی خبر داد:

واگذاری مشکوک خانه‌هایی با قیمت‌های پایین و اقساط بلند مدت به تعدادی از نمایندگان مجلس در تهران

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس از واگذاری مشکوک خانه‌هایی باقیمت‌های پایین و اقساط بلندمدت به تعدادی از نمایندگان مجلس در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسینعلی حاجی دلیگانی شب گذشته در نشست تخصصی شورای نگهبان و مبارزه با فساد که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد هستیم زمانی که نمایندگان وارد مجلس می‌شوند و بر صندلی سبز مجلس تکیه می‌زنند، خدا را هم بنده نیستند.

وی بابیان این‌که نباید نظارت و بررسی صلاحیت نمایندگان تنها منحصر به قبل از انتخابات باشد، بیان داشت: باید سازوکار قانونی ایجاد شود تا نظارت شورای نگهبان در دوران فعالیت نمایندگان در مجلس نیز ادامه یابد تا با این کار احتمال تخلف برخی از نمایندگان کاهش یابد.

حاجی دلیگانی به بررسی اخیر انجام‌شده از سوی برخی از نمایندگان اشاره کرد و گفت: به‌عنوان‌مثال اخیراً در بررسی‌های صورت گرفته مشخص‌شده برخی از نمایندگان در نقاط مختلف تهران منازلی را به‌صورت قسطی و باقیمت‌های بسیار پایین دریافت کرده‌اند که جای سؤال و بررسی دارد.

وی افزود: برخی از افراد در چنین مواقعی از وجود هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان سخن می‌گویند که منطقی و عقلانی نیست.

حاجی دلیگانی ادامه داد: بارها مشاهده‌شده درزمینهٔ نظارت بر رفتار نمایندگان نیز شبهات فراوانی وجود دارد به‌طوری به‌صورت سلیقه‌ای برخورد می‌شود و با نمایندگانی که اصل نظام را زیر سؤال می‌برند هیچ برخوردی نمی‌شود.

وی ابراز داشت: البته نباید این مهم را هم از یاد ببریم که نفوذ برخی از افراد در قوای سه‌گانه منجر به وسوسه نمایندگان و تخلف می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این افراد بارها به دفتر و محل کار نمایندگان مراجعه می‌کنند و درنهایت با وسوسه‌های که ایجاد می‌کنند نماینده را وادار به تخلف می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی در مجلس داریم که کاری به رأی دادن ندارند و در برخی از زمان‌ها اصلاً هیچ مطالعه و شناختی از لوایح و طرح‌ها ندارند.


حاجی دلیگانی ابراز داشت: برخی از افرادی که وارد مجلس می‌شوند ظرفیت لازم را ندارند و باید شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها تنها به استعلام از مراکز چهارگانه اتکا نکند.

وی افزود: علاوه بر این شاهد هستیم که خیلی از نماینده به‌سرعت رنگ عوض می‌کنند و همین موضوع کار را سخت‌تر کرده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر که کم‌کم به ایام انتخابات نزدیک می‌شویم برخی از نمایندگان رنگ عوض کرده و داعیه ولایت مداری دارند.

وی ادامه داد: کاملاً مشخص است که این رنگ عوض کردن به خاطر منافع شخصی است و بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات دوباره این افراد رنگ عوض می‌کنند.

حاجی دلیگانی وظیفه شورای نگهبان را در این زمینه مهم و قابل‌تأمل دانست و گفت: در بسیاری از موارد مردم بر این نکته تأکیددارند که تمامی افرادی که ازنظر شورای نگهبان تأییدشده باشند مورد تأیید نظام است.

وی افزود: درواقع این شورای نگهبان است که اجازه نمی‌دهد انسان‌های مفسد وارد کارزار انتخاباتی بشوند.

 حاجی دلیگانی در خصوص میزان حقوق نمایندگان نیز گفت: آن چیزی که به‌عنوان حقوق می‌دهند ماهیانه 7 میلیون 200 هزار تومان است که البته امسال حدود 8 میلیون شده است که قطعی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص منزل و خودرو هزینه‌ای جداگانه‌ای می‌دهند و هزینه‌هایی است که درواقع به علت سمت به نمایندگان می‌دهند.




انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11532
اخبار مرتبط

نظرات شما