کافا؛ تاجیکستان اول شد ایران سوم

تورنمنت کافا در تاجیکستان با قهرمانی تیم میزبان پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در روز پایانی بازی ها تاجیکستان با شکست تیم افغانستان 13 امتیازی شد و جام قهرمانی این بازی ها را از آن خود کرد. تاجیک ها برای قهرمانی دراین بازی ها تیم شایسته ای بودند و ایران را هم با سه گل شکست دادند.

 

تیم ملی نوجوانان ایران در این بازی ها با سه پیروزی در برابر تیم های ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان و دو شکست در برابر تیم های افغانستان و تاجیکستان و با کسب 9 امتیاز و عنوان سومی به کار خود پایان داد و 10 گل زده و 6 گل خورده در کارنامه تیم حسین عبدی به ثبت رسید. تیم ملی نوجوانان برای حضور در بازی های مقدماتی جام ملت ها در همدان آماده می شود.

 

در این بازی ها جایزه تیم منصفانه به تیم قرقیزستان رسید. تیم ترکمنستان جایزه ویژه دریافت کرد. احمد زکریا حسین، مهاجم تیم ملی نوجوانان افغانستان به عنوان بهترین گلزن این مسابقات شناخته شد و جایزه با ارزش ترین بازیکن هم به مهاجم تیم ملی تاجیکستان یعنی محمدووریس سعیدالیف رسید.

 

شکست تیم ملی نوجوانان در برابر تیم های افغانستان و هم چنین تیم ملی تاجیکستان آنهم با سه گل یک زنگ خطر جدی برای فوتبال ایران بود که دیگر نمی توان هیچ حریفی را دست کم گرفت و از همه مهمتر شرایط به گونه ای شده که حتی صعود به جام ملت ها هم نباید کار آسانی تصور شود. هر چند پیش از این تیم ملی نوجوانان در مرحله گروهی جام ملت ها و در مصاف با تیم های در جه چندم آسیا حذف شده بود و تیم ملی جوانان هم با چنین حریفانی نتوانست از گروه خود بالا بیاید و در بازی های جام ملت ها و انتخابی جام جهانی حاضر شود.

 

گفتنی است در روزهای آتی تیم ملی جوانان هم مهیای حضور در تورنمنت کافا در شهر دوشنبه تاجیکستان خواهد شد.

 

نتایج دیدارهای روز پایانی

 

*تاجیکستان یک – افغانستان 0
*ازبکستان 4 – ترکمنستان 0
*ایران 5 – قرقیزستان 0

 

جدول رده بندی تورنمنت کافا (زیر 16 سال)

 

1-تاجیسکتان (13 امتیاز)
2-ازبکستان (10 امتیاز)
3-ایران (9 امتیاز)
4-افغانستان (7 امتیاز)
5-ترکمنستان (3 امتیاز)
6-قرقیزستان (1 امتیاز)




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11638
اخبار مرتبط

نظرات شما