۲۷ هزار نوآموز جدید در قم به مدرسه می‌روند

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۷ هزار نفر دانش‌آموز پایه اول با شرکت در جشن شکوفه‌ها در ۸۰۰ کلاس درسی ساماندهی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مریم سادات پناهنده  با اشاره به ساماندهی و ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول اظهار داشت: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی 98-99 تعداد 27 هزار نفر دانش‌آموز پایه اولی در سی و یکم شهریورماه با شرکت در جشن شکوفه‌ها در 800 کلاس درسی ساماندهی می‌شوند که انشاالله با تمهیدات و تلاش‌های همه‌جانبه و شبانه‌روزی همکاران اول مهر آرامی خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم بابیان اهمیت و تأثیر مستقیم استراحت کافی و تغذیه مناسب درروند آموزش و یادگیری مطلوب تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموز پایه اولی ما، ماه‌های متمادی ساعات تغذیه و استراحت بدون هیچ‌گونه قید و شرطی را سپری کرده اکنون با شروع سال تحصیلی و درک زندگی قاعده‌مندتر نیازمند به برنامه‌ای مناسب در این زمینه خواهد بود.

وی آغاز برنامه‌های مراکز پیش‌دبستانی را نیز هم‌زمان با جشن شکوفه‌ها دانست و افزود: با توجه به تأثیرگذاری عمیق ثبت‌نام در مراکز پیش‌دبستانی استانداردی که دارای مجوز و کد رسمی از آموزش‌وپرورش هستند می‌توان گفت این دوره تخصصی‌ترین پایه آموزشی و مقدمه‌ای برای کلاس اول شناخته‌شده است که والدین باید اهتمام بیشتری برای این دوره قائل شوند.

پناهنده درزمینهٔ تعرفه شهریه مراکز پیش‌دبستانی یادآور شد: میزان شهریه برای یک سال تحصیلی با توجه به دولتی و غیردولتی بودن این مراکز متفاوت است به‌گونه‌ای که تعرفه مراکز غیردولتی توسط اداره مشارکت‌ها ابلاغ‌شده و با در نظر گرفتن موقعیت مکانی مراکز دولتی نیز از مبلغ 600 تا 700 هزار تومان متغیر است.

وی افزایش جمعیت دانش‌آموزی در پایه ابتدایی را چشم‌گیر دانست و گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی استان در مقطع ابتدایی و بالطبع کمبود فضا و نیروی آموزشی که در پی آن ایجاد می‌شود؛ اما به همت همکاران و تدابیر مدیرکل محترم و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انشا الله در اول مهر هیچ کلاس درسی را بدون معلم نخواهیم داشت.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11948
اخبار مرتبط

نظرات شما