چگونه با همسر مغرورمان برخورد کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، زهرا امام روانشناس و مشاور  درباره چگونگی برخورد با همسر مغرور اظهار کرد: برخورد با افراد مغرور یعنی افرادی که دیگران را از بالا نگاه میکنند باعث آزار افراد می‌شود اگر شریک زندگی فرد دارای این ویژگی باشد مشکلاتی در روابط زناشویی به وجود خواهد آورد.

امام بیان کرد: افرادی که همسری مغرور دارند، هر لحظه امکان تنش در برخورد این زوجین وجود دارد و معمولا قبل از ازدواج به دلیل نداشتن شناخت کافی از یکدیگر ممکن است با انتخاب اشتباه شخص دچار این مشکل شود.

این روانشناس با اشاره به اینکه افراد مغرور معمولا در ارتباط با دیگران انتقاد‌های فراوانی می کنند، افزود: معمولا این افراد برای جمع حرمتی قائل نیستند، به حرف‌های دیگران بی اعتنایی می‌کنند و مدام از خودشان، رفتارشان و اعمالشان تعریف و تمجید می‌کنند که این باعث آزار طرف مقابل می‌شود.

او درباره راهکار برای برخورد با همسر مغرور گفت: هرگز با حالت خصمانه و پرخاشگرانه باهمسر خود برخورد نکنید، شجاعانه و قاطعانه با همسر خود صحبت کنید و به بگویید که از رفتارش ناراحت هستید.

امام افزود: واضح، منطقی و شفاف با او صحبت کنید و هرگز در روابط لجاجت نکنید همچنین حتما از یک مشاور کمک تخصصی دریافت کنید.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11991
اخبار مرتبط

نظرات شما