ماجرای جر و بحث کلامی علیرضا دبیر و لالوویچ برای گرفتن حق ایران

دنیای ورزش تورنتو نوشت:در حالی که همه فکر می‌کردند تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی جهان موفق شود روی سکو برود و سوم شود، مشخص شد که این با اختلاف یک امتیاز نسبت به آمریکا چهارم شده است و سکوی جهانی را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تیم ملی کشتی آزاد ایران موفق شد در مسابقات جهانی قزاقستان یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز کسب کند و عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دهد، اما نکته عجیب جایی رقم خورد که تیم ملی ایران این شانس را داشت که روی سکو برود، اما اتفاقی عجیب از سوی اتحادیه جهانی کشتی باعث شد تا ایران روی سکوی چهارم برود و موفق نشود در رده تیمی جایگاهی را برای خود دست‌وپا کند. در همین راستا با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی مصاحبه کردیم تا درباره اتفاقاتی که رخ داده است، نظر او را جویا شویم.

علیرضا دبیر در ابتدای صحبت‌های خود گفت: «در مسابقات ما دائما در حال محاسبه‌ امتیازهای تیمی بودیم. محسن کاوه زحمت محاسبه امتیازها را کشید و غلام محمدی هم حواسش به این موضوع بود و فهمیدیم که اگر کشتی‌گیر آمریکایی بازی خودش ببازد و ما دو کشتی خود را ببریم، تیم ما با اختلاف یک یا دو امتیاز سوم می‌شدیم و وقتی کشتی‌گیر آمریکایی که باخت همه بچه‌ها خوشحال شدند و ما هم دو کشتی خود را بردیم».

دبیر با مطرح کردن ادعایی جنجالی گفت: «دو خانم که قسمتی از برگزارکننده‌گان مسابقات بودند، دنبال غلام‌ محمدی، مربی تیم آمدند و به او گفتند که آماده شو تا روی سکو بروی، اما ناگهان دیدیم که این دو نفر غیب‌شان زد و من سریع فهمیدیم که یک موضوعی در میان است و به یکی از بچه‌ها گفتم که پرس‌وجو کند و او هم سوال کرد و به او گفتند که آمریکا سوم شده است. من تا این خبر را شنیدم از سالن گرم به سالن اصلی رفتم تا ماجرا را پیگیری کنم. من سریع به مسئول جدول مراجعه کردم و او تا من را دید رنگش پرید. با همدیگر جدول را بررسی کردیم و وقتی ما استدلال‌های‌مان را مطرح کردیم و او نتوانست دلایل منطقی‌ای برای ما بیاورد و من مجبور شدم با یکی از داوران ترک که مدرس‌ اتحادیه جهانی است، تماس بگیرم و او خودش را به ما رساند و خیلی سریع هم با یکی از داوران ایرانی تماس گرفتم تا او هم به ما اضافه شود».

رئیس فدراسیون کشتی ایران ادامه داد: «بعد از اینکه داور ایرانی هم به ما اضافه شد، ناگهان من لالوویچ را دیدم که با محافظینش در حال رفتن است. سریع محافظین او را کنار زدم و او وقتی من را دید گفت، بگذارید بیاید جلو تا صحبت کنیم. صحبت‌های زیادی را با او انجام دادم و دوباره روی جدول امتیاز داده شده با یکدیگر گفت‌وگو کردم و درنهایت با بهانه‌هایی که آوردند که کشتی گیر آمریکا با امتیاز فنی درشت برده و نهم شده و امتیاز تیمی شان را ۵ تایی بالا بردند و گفتند که آمریکا سوم است. »

او در پایان صحبت‌های خود درباره قرعه‌کشی مسابقات گفت: «قزاقستان در مسابقات آسیایی حتی روی سکو هم نمی‌آید و میان سه تیم جایی ندارد، اما در مسابقات جهانی دوم می‌شود. هر ده کشتی‌گیر آن‌ها در بهترین جای افتادند و به راحتی تا نیمه‌نهایی و فینال پیش رفتند و در طرف دیگر جدول هم روسیه، ایران و آمریکا قرار داشتند. اتفاقا در زمانی که درباره جدول‌ها با لالوویچ صحبت‌ می‌کردیم ، او گفت امکان ندارد امتیازات اشتباه باشد و من گفتم همان‌طور که در قرعه‌کشی همه چیز عادلانه بود، امتیازدهی تان هم بی نقص است. مگر می شود در تمام قرعه ها روسها ، ایرانی ها و آمریکایی ها یک طرف باشند و قزاقستانی ها یک طرف دیگر که راحت است؟به لالوویچ گفتم این اتفاقات می‌افتد همان‌طور هم امکان دارد که این اتفاق بیفتد. کاملا مشخص است که این بحث‌ها در جدول رده‌بندی طراحی شده است . حتی با داوری سر چند نفر از بچه‌های‌مان را بریدند. چقدر خوب بود اگر کرسی‌های‌مان را در اتحادیه حفظ می‌کردیم تا در این موقعیت‌های حیاتی از آن استفاده کنیم و سرمان را نبرند».




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12035
اخبار مرتبط

نظرات شما