وزیر آموزش و پرورش:

98 درصد کودکان کشور به بسترهای آموزشی دسترسی دارند

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه دسترسی 10استان کشور به سرانه آموزشی ضعیف است، گفت: 98.5 درصد کودکان به این بسترهای آموزشی دسترسی دارند و چتر حمایتی فرصت‌های آموزشی تا دورترین روستاهای کشور گسترده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد اظهار کرد:  آموزش و پرورش با وجود تمام برنامه ریزی های انجام شده، همواره از چند مشکل جدی از جمله فضای آموزشی، نیروی انسانی و منابع مالی رنج برده است.

حاجی میرزایی افزود: البته  با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی فضای مدارس با استفاده از اعتبارات صندوق ذخیره ،تحول خوبی برای بهبود فضای آموزشی در سال اخیر ایجاد شده است.

دسترسی 10استان کشور به سرانه آموزشی ضعیف است
وی خاطرنشان کرد:  10 استان کشور ازنظر سرانه دسترسی به فضاهای آموزشی از متوسط کشور پایین تر هستند که بهبود فضای آموزشی این استان ها جرو اولویت های آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پروش تصریح کرد: حرکت به سمت مدارس متوسطه و بزرگ در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد زیرا  در مدارسی که جمعیت دانش آموزی بیشتری دارند امکان رشد و بلوغ علمی و اجتماعی دانش آموزان در این مدارس بیشتر است.

وی تأکید کرد:  بودجه سال 97 این وزارتخانه ظرفیت‌های خوبی برای جبران برخی کمبودها ایجاد کرده است  قسط اول مطالبات مربوط به پاداش پایان خدمت پرداخت‌شده و قسط دوم نیز وصل شده است و در روزهای آینده واریز می شود.

مشکل 108هزار واحد آموزشی فاقد معلم حل شد
حاجی میرزایی  گفت: 108 هزار واحد آموزشی در سال جدید تحصیلی فاقد معلم بود و برای جبران این کمبود از روش و ظرفیت های قانونی برای جبران این کمبود استفاده شده است از طرفی کمبود نیروی انسانی ماهر وزارت آموزش و پرورش را با  چالش هایی مواجه کرده است به ویژه در سال های اخیر با رشد جمعیت دانش آموزی در کشور مواجه هستیم.

بیش از 98درصد کودکان به بسترهای آموزشی دسترسی دارند
وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی در توزیع فرصت های آموزشی کارهای بسیار خوبی انجام شده است به گونه ای که 98.5 درصد کودکان به این بسترهای آموزشی دسترسی دارند و چتر حمایتی فرصت های آموزشی تا دورترین روستاهای کشور گسترده شده است در همین راستا کیفی سازی آموزش ها در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

حاجی میرزایی گفت: آموزش و پرورش نهاد قدرتمندی برای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است ، آموزش عمومی و مهارتی و توجه به مسائل تربیتی در آموزش و پرورش تضمین کننده آینده کشور است و نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه سرمایه ای باشد زیرا توجه درست به آموزش و پرورش هزینه های قضائی و اجتماعی را کاهش خواهد داد، آموزش عمومی و مهارتی و توجه به مسائل تربیتی در آموزش و پرورش تضمین کننده آینده کشور است.

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/12111
اخبار مرتبط

نظرات شما