برخی اصلاح‌طلبان مانند بهزاد نبوی به دنبال توجیه ناکارآمدی دولت هستند/ تلاش دولتی‌ها برای مقصرتراشی

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه برخی اصلاح‌طلبان مانند بهزاد نبوی به دنبال توجیه ناکارآمدی دولت هستند، گفت: جریانات نزدیک به دولت در تلاشند برای اشتباهات دولت مقصرتراشی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس مقتدایی نماینده ادوار مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به صحبت های اخیر بهزاد نبوی مبنی بر اینکه ۴ نهاد، ۶۰ درصد ثروت ملی را در اختیار دارند، اظهار داشت:‌ هر اندازه به سال های دولت یازدهم و دوازدهم افزوده می شود، قابلیت دسترسی به کارنامه ای از روندهای مدیریتی آسان تر می شود. دولت در چهارسال اول اقداماتی انجام داد و در چهارسال دوم که دو سال آن گذشته است، بخشی از کارهای خود را امتداد بخشید.

وی ادامه داد:‌کسانی که به عنوان احزاب و جریان های سیاسی محسوب می شود، تلاش می کنند در جهت دستیابی به کارنامه های بهتر عملکرد خوبی داشته باشند، البته برخی از شخصیت ها، افراد و یا حتی جریان ها ناکامی ها و ناکارامدی خود را نیز به اشکال مختلف مخفی می کند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به فریب افکار عمومی توسط برخی از چهره های سیاسی، اظهار داشت:‌ یکی از راه های مخفی کردن و به نوعی فریب افکار عمومی این است که به نوعی القا کنند که دولت و یا مجریان می خواستند کارهایی انجام دهند، اما زمینه های آن موجود نبوده است، درحالی که باید به این واقعیت توجه کرد دولت همان اختیارات دولت های پیشین بلکه در بسیاری از موارد،‌فراتر از آن را داشته است.

وی ادامه داد:‌ اگر ناکار آمدی در دولت موجود است، باید با فراغت از مردم عذرخواهی و در فرصت باقی مانده نسبت به جبران آن اقدام کنند، نه اینکه با فرافکنی ناکارآمدی ها به دنبال بازی با افکار عمومی باشد. آنچه این روزها در برخی از نهادهای قانونی کشور مطرح شد، بیانگر این واقعیت است که برخی از چهره های سیاسی به دنبال فریب افکارعمومی هستند.

مقتدایی اظهار داشت:‌ این پرسش مطرح می شود که آیا نهادهایی نظیر بنیاد مستضعفان،‌ آستان قدس رضوی،‌ شهرداری و شوراها،‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان تعاون روستایی سازمان ها و نهادهای مشابه،‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، کمیته امداد و بخشی از بنیادها و قرارگاه هایی که توسط نیروهای نظامی و لشکری  اداره و برنامه ریزی می شود، در گذشته وجود نداشته است. در پاسخ باید گفت که این روند همان روندی است که در سال های گذشته موجود بود اما چه می شود که در یک مقطع خاص با ذکر نام برخی از این ها این گونه القا می شود که بخش عمده ای از اقتصاد کشور در اختیار این نهادها ونهادهای مشابه است.

وی با اشاره به نقد و دلسوزی های برخی از چهره های سیاسی،‌ گفت:‌ اگر از سر نقد و دلسوزی و بیان اشکالات باشد، ستودنی است اما اگر برای این باشد که ناکارآمدی های دولت را توجیه کند، اقدامی ناپسند است.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: سوال بعد این است که چرا دولت و مجموعه برنامه ریزان کشور آن حد از مدیریت،‌ قابلیت و توانمندی مدیریت نداشتند که از ظرفیت های این نهادها بهره بگیرند. این نهادها در طول سالیان گذشته در زمینه راهسازی،‌ سدسازی، اسکان محرومان، رسیدگی به معیشت محرومان و ساخت و تأسیس زیرساخت ها و حمایت از مناطق محروم اقدامات قابل توجهی انجام داده اند.

وی ادامه داد:  اگر دولت در این دوره یا هر دوره دیگر نتوانسته است از این ظرفیت استفاده کند، نشان از سوء مدیریت و ناکارآمدی مدیریتی است؛ بنابراین باید به این نکته توجه کرد احزاب و جریانات سیاسی در ماه های آینده هر یک به دنبال بهره برداری های های خود هستند.

مقتدایی اظهار داشت:‌ بخشی از این جریانات به دنبال آن است که با انداختن تقصیر ناکارآمدی بر گردن سایرین، خود را از هر گونه نقص مبرا جلوه دهند؛ درحالی که افکار عمومی هوشیار هستند و به خوبی متوجه نقد سازنده و بهانه گیری های تخریب گر می شود و در مجموع می توان گفت افرادی که این روزها به دبنال طرح  برخی از موضوعات حاشیه ای هستند، بیش از آنکه به دنبال نقد سازنده باشد، به دنبال طرح خود و احیای چهره غیرموجه خود و یا موجه سازی خود در فضای رسانه ای هستند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12182
اخبار مرتبط

نظرات شما