یک نماینده مجلس: واردات چمدانی تلفن همراه با دور زدن قوانین ادامه دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس واردات چمدانی و مسافری گوش‌های موبایل را به ضرر بازار تلفن همراه دانست، گفت: این مسئله رقابتی ناعادلانه با واردات‌کنندگان قانونی ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با انتقاد از تداوم واردات چمدانی گوشی‌های همراه، گفت: متأسفانه واردات چمدانی و مسافری گوشی‌های موبایل به آفتی برای بازار گوشی تبدیل شده است.

*ضرورت برخورد با واردکنندگان غیرقانونی گوشی های همراه

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واردات چمدانی گوشی‌های همراه با هدف کسب و کار و درآمدزایی غیرقانونی است و باید با متخلفان برخورد شود.

*دور زدن قوانین با واردات مسافری گوشی های موبایل

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی واردات مسافری گوشی های موبایل با دور زدن قوانین موجود به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و به‌نوعی این مسئله برای همه به نوعی مسئله توجیه شده تبدیل شده است.

به اعتقاد کیانپور واردات چمدانی و مسافری گوشی‌های موبایل کاملا به ضرر بازار تلفن همراه است چراکه این مسئله رقابتب ناعادلانه با واردات‌کنندگان قانونی ایجاد می‌کند.

*لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با واردکنندگان غیرقانونی گوشی‌های تلفن همراه

وی معتقد است دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید با جدیت با واردکنندگان غیرقانونی گوشی‌های تلفن همراه برخورد کنند.

کیان‌پور بیان کرد:  مسئله وارادات قاچاق گوشی موبایل به شکل مسافرتی، رقابت در بازارهای داخلی را ناعادلانه می‎کند چراکه واردکننده گوشی‌هایی چمدانی و مسافری هزینه کمتری را پرداخت می‌کنند اما واردکنندگان قانونی باید هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند.

*قاچاقچیان بازار گوشی موبایل را در اختیار دارند!

عضو کمیسیون عمران مجلس با ابراز تاسف از اینکه کسب و کارهای سالم داخل کشور از شرایط کنونی در بازار موبایل بسیار متضرر شده‎اند، مطرح کرد: قانون‌مدارها محکوم به شکست یا نابودی شده و قاچاقچیان بازار گوشی موبایل را در اختیار دارند! این اتفاق عواقبی بسیاری برای اقتصاد کشور داشته و وضعیت اقتصادی را بیش از این دچار آسیب می‌کند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12187
اخبار مرتبط

نظرات شما