الماسی: عربستان در آستانه ورشکستگی است

نماینده مردم دَیِر و عسلویه گفت: نفهمی مسؤولان عربستان و تأکید آنها به حل نظامی مسائل خاورمیانه کار را به جایی رسانده که عربستان در آستانه ورشکستگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سکینه الماسی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه 7 مهر 98) پارلمان، اظهارداشت: در روزهایی که گذشت ایران اسلامی مزین به گرامیداشت سالروز جانفشانی‌ها، فداکاری امت بزرگ در دفاع مقدس در 8 سال جنگ تحمیلی مزدور استکباری علیه آب و خاک بود. بر خود واجب می‌دانم که دفاع مقدس، جانبازان سرافراز و شهدا و آزادگان غیور که باعث شد وجبی از این دُر پرگهر به دست دشمن نیفتد ارج می‌نهم.

وی افزود: امیدوارم مسؤولان مربوطه مطالبات و مشکلات آتش‌نشانان، این قشر زحمت‌کش را مرتفع کنند.

الماسی گفت: از وزیر راه و شهرسازی بابت بی توجهی به جاده‌های حوزه انتخابیه به شدت گلایه دارم و نسبت به عملکرد وزارت راه نقد جدی دارم. آقای وزیر! جاده ساحلی دیر به بوشهر که به درستی توسط مردم جاده مرگ نامگذاری شده است تا چه زمانی باید جان بستاید و خانواده‌ها را داغدار کرده و ما را شرمسار مردم کند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه از وزیر نفت بابت اجرای طرح‌های عمرانی مسؤولیت‌های اجتماعی در قالب بسته 600 میلیاردی تشکر کرد و بیان کرد: حذف شهرستان دَیِر از مسؤولیت‌های اجتماعی وزارت نفت که در هفته‌های اخیر اتفاق افتاده مایه تعجب و تأسف است در حالیکه این شهرستان میزبان پتروشیمی‌های مجتمع‌های پتروشیمی است و متأثر از آلودگی‌های این مؤسسات بوده و همچنین بخش قابل توجهی از کارکنان پارس جنوبی در این شهرستان زندگی می‌کنند، چرا باید شهرستان دیر حذف شود؟ 

وی خطاب به وزیر نفت افزود: دستور سریع در خصوص تعیین وضعیت تیم‌های فوتبال پارس جنوبی جم، نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان و نفت و گاز گچساران موجی از اضطراب را برای مردم این استان‌ها فراهم آورده است.

الماسی خطاب به وزیر نفت اضافه کرد: آقای وزیر! آیا شایسته است که آلودگی و محرومیت ناشی از تأسیسات حوزه انرژی را مردم این استان‌ها متحمل شوند اما از داشتن یک تیم فوتبال که زمینه‌ساز نشاط اجتماعی و همبستگی منطقه‌ای می‌شود، محروم باشند؟ چرا می‌خواهید حداقل این حداقل حق را از مردم دریغ کنید؟ چرا می‌خواهید رابطه خوب مردم با کارکنان صنعت نفت دچار حاشیه و دغدغه شود؟

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات کارکنان تأسیسات پارس جنوبی، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی به قرارداد مستقیم است، نیروهایی که در این روزگار جنگ اقتصادی همچون رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در حال جهاد مقدس اقتصادی هستند و برای شکوفایی کشور و چرخیدن چرخ اقتصاد توسعه مملکت هستند آیا شایسته بیشترین حمایت نیستند؟ این عزیزان نه تنها حمایت نمی‌شوند بلکه بدون تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی فاقد حداقل خدمات اولیه هستند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در پایان بیان کرد: نفهمی مسؤولان عربستان و تأکید آنها به حل نظامی مسائل خاورمیانه کار را به جایی رسانده که خود عربستان متزلزل، ناامن و در آستانه ورشکستگی رسیده است. این فرایند حاصل موفقیت دیپلماتیک برای جنبش‌های مستقل است که امیدواریم با مقاومت مردم یمن از زیر بمباران کور عوامل وهابی به این زودی نجات دهند و این توفیق بزرگی برای آمریکایی‌ها است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12189
اخبار مرتبط

نظرات شما