لاریجانی: نحوه پایبندی به تعهدات و قوانین بین المللی دنبال می شود

رئیس مجلس گفت: در سفر به صربستان و حضور در اجلاس بین المجالس نحوه تعهدات بین المللی و روش تبعیت از قوانین بین المللی بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی لاریجانی پیش از ترک کشور به مقصد صربستان، اهداف و برنامه های این سفر را در جمع خبرنگاران تشریح کرد و گفت: در این سفر در خدمت همکاران عزیز هستیم و سفر، شامل دو بخش است یک بخش مربوط به حضور در اجلاس بین المجالس است که در مجموعه مجالس دنیا حضور دارند و بخش دیگر مربوط به همکاری های دو پارلمان ایران و  صربستان  می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش اجلاس بین المجالس کنفرانسی که سالانه دوبار برگزار می شود، در دستور کار است، ادامه داد: اجلاس بین المجالس از معدود اجلاس هایی است که در آن  مجالس دنیا دور هم جمع می شوند و درباره موضوعات مهم بین المللی تصمیم گیری می کنند. امسال موضوع اساسی در دستور کار اجلاس است و آن نحوه تعهدات بین المللی و روش تبعیت از قوانین بین المللی است.

وی با تاکید براینکه تبعیت از قوانین بین المللی گمشده  امروز است، بیان داشت: به ویژه در چند سال اخیر عملا قوانین و تعهدات بین المللی زیرپا گذاشته می شود، از این رو فکر می کنم این موضوع از مسائل اساسی دنیای امروز است و باید به آن پرداخت تا قوانین و تعهدات بین المللی محترم شمرده شود.

لاریجانی گفت: در این سفر در خدمت همکاران هستیم تا در بخش هایی چون امور زنان، جوانان، موضوعات مهم و گوناگون دنیا شرکت و بحث کنند.

رئیس مجلس با اشاره به همکاری های دو جانبه ایران و صربستان، اظهار داشت: روابط دوستانه همیشه مدنظر کشور ما بوده است. این کشور از گذشته با ما روابط نزدیک داشت، بعد از تحولاتی که در بالکان صورت گرفت، صربستان روابط خود را با ما حفظ کرد و در مجامع بین المللی مشارکت خوبی با هم داشتیم؛ از مدت ها پیش بحث مذاکرات و همکاری دو کشور در جریان و بنا بود توسعه همکاری اقتصادی ساماندهی شود.

وی تاکید کرد: حضور در این کنفرانس مجالی است که با روسای کشورهای مختلف گفت‎وگو هایی داشته باشیم، در شرایط فعلی که بهم ریختگی در روابط بین المللی را آمریکایی ها باعث شده اند گفت‎وگو با مسئولان کشورهای مختلف هم از جهت روشنگری و هم همکاری های دو جانبه و موضوعیت دارد، این اجلاس فرصتی است که با روسای پارلمان ها در زمینه تقنین و همچنین در باره معضلات منطقه ای، بین المللی و همکاری دو جانبه با کشور در حوزه  توسعه همکاری های اقتصادی صحبت شود.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور بیان داشت: ملاقات با بسیاری از مسئولان پارلمان های کشورهایی که می توانند با ما همکاری دو جانبه داشته باشند هماهنگ شده و  امیدواریم که با حضور و تقسیم کار در این زمینه توفیق حاصل شود.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12533
اخبار مرتبط

نظرات شما