توضیحات جانشین فرمانده ناجا در مورد راه اندازی پلیس مالیاتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا  در این باره گفت: از پارسال پلیس امنیت اقتصادی را تشکیل داده ایم و فعالیت این یگان انتظامی در کشور آغاز شده است.

او با بیان اینکه در پلیس امنیت افتصادی به همه مسائل مربوطه در حوزه امنیت اقتصادی کشور پرداخته می‌شود، افزود: پلیس امنیت اقتصادی در حوزه‌های پولی و مالی، مالیاتی، تجاری، واردات و صادرات، توزیع کالا در جامعه و قاچاق‌های جزء و کل، جرایم و‌مفاسد اقتصادی در حال انجام ماموریت‌ است.

 

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه تمام ذیل‌های پلیس امنیت اقتصادی قابل تعریف هستند، تصریح کرد: یکی از این بخش‌هایی که در حال بررسی و انجام وظایف در پلیس امنیت اقتصادی هست، بحث مالیات، فرار مالیاتی، شناسایی و دستگیری متخلفان این حوزه است.

وی افزود: یکی از همکاری‌ها و هماهنگی‌هایی که با سازمان امور مالیاتی کشور داریم، کمک به شناسایی و برخورد با کسانی است که فرار مالیاتی می‌کنند.

گفتنی است که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در یکی از نشست‌های خبری خود اظهار کرد که بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با پیگیری قوه قضاییه به صندوق بیت المال برگشت.

به گفته وی در سال ۹۷، هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی وصول شده بود و شناسایی فرار مالیاتی در ماههای اخیر ۴ برابر افزایش داشته است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12544
اخبار مرتبط

نظرات شما