امام جمعه قم:

نباید اعترافات زم قربانی زد و بند سیاسی شود/اربعین قدرت نمایی جامعه اسلامی و مکتب اهل بیت است

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه اربعین قدرت نمایی جامعه اسلامی و مکتب اهل بیت است، گفت: با دستگیری روح الله زم باید شاهد رو شدن افراد داخلی او باشیم و عناصر او به مردم معرفی شوند؛ نباید اعترافات او قربانی زد و بند سیاسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به تقوای الهی، اظهار داشت: رعایت تقوا موجب عزت و پیشرفت انسان و جامعه را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: امروز روز تربیت بدنی و ورزش است که به منظور آشنایی جامعه به اهمیت و کاربرد ورزش، ترویج و توسعه آن در خانه و خانواده به ورزش های همگانی تاکید شده است.
امام جمعه قم به فرار رسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین یک پدیده الهی است و به عنوان حلقه وصل انقلاب محمدی و انقلاب علوی به انقلاب جهانی مهدی آل محمد(عج) است.

اربعین قدرت نمایی جامعه اسلامی و مکتب اهل بیت است
وی عنوان داشت: اربعین قدرت نمایی جامعه اسلامی و مکتب اهل بیت است و نمایش عظیمی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی است.
آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی است، خاطرنشان کرد:زیارت اربعین به قدری مهم است که در روایت امام حسن عسکری(ع) از علائم مهم شیعه و مسلمانان شمرده شده است.
وی اضافه کرد: در روایات مختلف بر زیارت امام حسین(ع) تاکید شده است و اربعین جایگاه ویژه ای دارد.
امام جمعه قم در بخشی از سخنان خود به دستگیری روح الله زم اشاره کرد و گفت: سپاه پاسدارن از به دام افتادن این فرد خبر داد و اعلام کرد که کانال آمد نیوز از دست این عنصر خارج شده است.

زم مورد حمایت صهیونیست ها و آمریکایی ها بود
وی افزود: این فرد به شدت مورد حمایت صهیونیست ها و آمریکایی ها بود که در یک عملیات پیچیده، دستگیر و تمامی اقدامات دشمن شکست خورد.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: کانال آمدنیوز به دروغ پردازی، شایعه سازی دعوت به آشوب و خرابکاری می‌پرداخت و در خباثت با جمهوری اسلامی ایران تا جایی پیش رفت که به طور علنی عملیات تروریستی را آموزش می‌داد.
وی اضافه کرد: همه می دانند که دشمنان انقلاب، زم ها و آمدنیوزهای بسیاری دارند و بنابراین این عملیات افتخار آمیز زمانی کامل می شود که مردم در مورد چنین عناصر خودفروخته ای اطلاعات لازم را داشته باشند و بدانند چگونه رفتار می کرده اند.

نباید اعترافات زم قربانی زد و بند سیاسی شود
تولیت آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه با دستگیری این فرد باید شاهد رو شدن افراد داخلی او باشیم و عناصر او به مردم معرفی شوند، ابراز داشت: نباید اعترافات او قربانی زد و بند سیاسی قرار گیرد.
وی بیان داشت:  دستگاه قضایی باید با این عناصر وطن فروش به گونه ای برخورد کند که دیگر کسی هوس اینگونه خیانت ها را نکند.
آیت الله سعیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع)، گفت: ایشان فرمودند سپاه در داخل و خارج کشور دارای عزت است و دشمنی دولت‌هایی مثل آمریکا بر عزت نظام افزوده است و ایشان با تفسیری جامع از آیه 60 سوره انفال مطالب ارزشمندی را مطرح کردند.
وی ادامه داد:ایشان درباره اربعین حسینی تاکید کردند که ما حسینی هستیم، بنابراین پیام‌های حضرت سیدالشهدا (ع) چراغ راه است؛ از جمله تکالیفی که رسول گرامی اسلام بر دوش مسلمانان قرار داده‌اند، این است که هرگاه سلطان و قدرت ستمگری دیدید اگر در برابر او استقامت نکردید، خداوند شما را به سرنوشت ظالمین دچار می‌کند.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) برای ندای لبیک به پیام الهی بود، افزود: امروز جمهوری اسلامی در برابر دشمن ایستادگی کرده و قطعا پیروز خواهد شد.
آیت الله سعیدی با اشاره به اقدامات سعودی ها برای پایان دادن به جنگ یمن گفت: حکام ناپخته سعودی به دنبال تجاوزگری بودند و حالا بعد از چندسال نه تنها دستاوردی نداشتند، بلکه حتی شاهد شکست آنها بودیم و در این حرکت جنایتکارانه خود دل به حمایت آمریکا بسته بودند.

عربستان برای خروج از جنگ یمن دست به دامن ایران شده است
وی عنوان داشت: دلارهای نفتی هزینه خرید سلاح های آمریکایی ها شد و در برابر این ذلت سعودی ها به عنوان گاوشیرده یاد کردند. آمریکایی ها جز به منافع نامشروع خود فکر نمی کنند و لذا سعودی ها برای خروج از یمن دست به دامن کشورهای منطقه از جمله ایران شده اند.
امام جمعه قم افزود:  ما به هیچ عنوان به دنبال جنگ نبوده ایم اما اگر کسی بخواهد بجنگد قطعا شکست خواهد خورد و هر کسی فکر جنگ با ایران را می کند به سرعت پشیمان می شود.

سعودی‌ها از مواضع جنگ‌طلبانه دست بردارند
وی ادامه داد: سعودی ها باید از مواضع جاهلانه و جنگ طلبانه و حمایت از تروریست های تکفیری دست بردارند تا بتوانند با کشوری مثل ایران برای حل مشکلات خود وارد مذاکره شوند.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/12731
اخبار مرتبط

نظرات شما