تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

تیم ملی هندبال کشورمان امروز جمعه در نخستین دیدارش در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به مصاف تیم ملی هندبال کره جنوبی یکی از پر افتخارترین تیم‌های قاره کهن می‌رود، این بازی برای تیم ملی کشورمان بسیار اهمیت دارد و نتیجه گرفتن و یا انجام بازی خوب در آن می‌تواند در آینده کمک زیادی به تیم ملی کشورمان داشته باشد

نمایندگان ایران در حالی آماده این بازی می‌شوند که شرایط دو تیم کاملا متفاوت است و توازنی در این میان وجود ندارد، کره ای‌ها سال‌ها است که سرمایه گذاری‌های زیادی در این رشته داشته اند و یکی از آماده‌ترین تیم‌هایی هستند که در این رقابت‌ها حضور دارند.

کره جنوبی سال‌های زیادی است که در المپیک حاضر می‌شود و حتی به مدال نقره این رقابت‌ها رسیده است، چشم بادامی‌ها با تمام توان خود به این مسابقات آمده اند تا تک سهمیه آسیا برای المپیک را کسب کنند. کره جنوبی تاکنون در مجموع ۷ مرتبه در المپیک حاضر شده و بهترین نتایج آن‌ها هم در این رقابت‌ها هم به سال ۱۹۸۸ باز می‌گردد که به مدال نقره رسیدند، البته آن‌ها آخرین دوره‌ای که توانستند در المپیک حاضر شوند در سال ۲۰۱۲ لندن بود و شانسی برای رسیدن به المپیک ۲۰۱۶ ریو نداشتند. چشم بادامی‌ها همچنین ۹ قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و ۳ نایب قهرمانی و یک عنوان سومی در کارنامه دارند، بازی‌های آسیایی هم برای آن‌ها خوب بوده است و توانسته اند به ۶ قهرمانی، یک عنوان دومی و  یک عنوان سومی برسند، البته نتایج چند سال اخیر آن‌ها نشان داده است که قدرت سابق را ندارند و با حضور تیم چند ملیتی به نام قطر در مسابقات، شانس آن‌ها هم در قاره کهن کم شده است.  

تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی / جدال یوز‌های جوان و چشم بادامی‌ها در گام نخست

تیم ملی کشورمان در طرف مقابل شرایط متفاوتی دارد، هدایت تیم ملی بر خلاف دوره‌های پیشین که به مربی دست چندم خارجی سپرده می‌شد، حالا به مربی توانمند، جوان و بین المللی کشورمان به نام علیرضا حبیبی سپرده شده است، تیم ملی ایران و در مجموع هندبال ایران مهره‌های خوبی هم در اختیار دارد که توانستند به جایگاه‌های بزرگی برسند، به طوری که امروزه بیش از ۱۰ بازیکن برتر داریم که به عنوان لژیونر در برترین تیم‌های اروپا بازی می‌کنند، البته نبود ثبات در چند سال گذشته و نحوه امضای قرارداد آن‌ها با باشگاه هایشان باعث شده تا همواره برگزاری اردوی تیم ملی هندبال با مشکل رو به رو باشد و لژیونر‌ها غایب آن باشند، به طوری که تیم ایران با وجود آن که با این نفرات حرف زیادی برای گفتن در آسیا داشت، به خاطر همین مشکلات هیچ گاه تمرینات منسجم و خوبی نداشت.

علاوه بر آن تیم ایران در ۲ مسابقه اخیر که یکی قهرمانی آسیا و دیگری بازی‌های آسیایی جاکارتا بوده است، با همین نفرات به عنوانی بهتر از پنجمی نرسیده است. زیرا ملی پوشان آن طور که باید و شاید تدارک لازم را نداشتند و در حالی که می‌توانستند با نسل طلایی شان مانند بسکتبال و والیبال بدرخشند، از آن محروم ماندند.

نمایندگان ایران همچنین یک سال تمرینی نداشتند و اصلا تیم ملی وجود نداشت، اما حالا به همت فدراسیون جدید و سرمربی ایرانی این تیم، هندبال ایران مدتی است که تمرینات خوبی برگزار می‌کند و بازیکنان جوانی هم در جمع آن‌ها حضور دارند، تیم ملی کشورمان اگرچه در همه اردو‌ها بازیکنان برترش را در اختیاز نداشت و بازی‌های دوستانه زیادی انجام نداد، اما به گفته مسئولان حال و هوای این تیم خوب است، حبیبی هم دست به ریسک بزرگی زد و و به دلیل پاره‌ای از مشکلات لژیونر‌ها، تنها ۵ نفر از آن‌ها را به تیم دعوت کرده است و با ترکیبی از بازیکنان جوان به این مسابقات رفته تا تیم را برای مسابقات پیش رو از جمله قهرمانی آسیا و انتخابی جهان آماده کند.  

تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی / جدال یوز‌های جوان و چشم بادامی‌ها در گام نخست

تیم ملی کشورمان اگر چه در مجموع عنوان‌های زیادی کسب نکرده است، اما تاکنون موفق به کسب یک عنوان سومی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۴، همچنین سومی و نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ شده است، ملی پوشان همچنین یک دوره در سال ۲۰۱۵ هم در رقابت‌های قهرمانی جهان حاضر شده اند و تاکنون به المپیک نرسیده اند، البته آن‌ها در سال ۲۰۱۵ و در آستانه المپیک ریو در همین مسابقات انتخابی به دیدار نهایی رسیدند و با شکست برابر قطر به مسابقات دیگری با تیم‌های اروپایی رفتند و در نهایت با قبول شکست از رسیدن به المپیک بازماندند.

حالا هم با توجه به همین شرایط و همچنین آماده سازی فوق العاده‌ای که برخی حریفان داشتند کسی امید به کسب سهمیه المپیک ندارد، اما همه منتظرند تا پس از مدت‌ها تیم ملی را در عرصه رقابت ببینند و شاهد انجام بازی فوق العاده از آن‌ها باشند. هندبال ایران در سال‌های گذشته می‌توانست شرایط به مراتب بهتر از این‌ها داشته باشد، اما به هر صورت حالا وقت آن است تا با توجه به اتفاقات خوبی که در سیستم مدیریتی و تیم ملی آن رخ داده از آن حمایت کرد و به آینده امیدوار بود.  

برنامه کامل بازی‌های تیم ملی در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

جمعه، ۲۶ مهرماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۶:۳۰: ایران - کره جنوبی

یکشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۸:۳۰: ایران - بحرین

سه‌شنبه، ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۸:۳۰: ایران - کویت

تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی / جدال یوز‌های جوان و چشم بادامی‌ها در گام نخست

میلاد قلندری، محمدعلی قاسمی، جلال کیانی، شاهو نصرتی، وحید مسعودی، مهرداد صمصامی،  الله کرم استکی، افشین صادقی،  مهران حسینی،  شهاب صادق زاده، مجتبی حیدرپور، امین کاظمی، محمد امین فرهادی، سامان بربط، مجتبی کرمیان،  علی رحیمی، محمد سیاوشی و محسن باباصفری ترکیب تیم اعزامی ایران به قطر را تشکیل می دهند.

علیرضا حبیبی به عنوان سرمربی، رسول دهقان (مربی)، مهدی اخوان (سرپرست) و مرتضی ازقندی (پزشک) این تیم  را همراهی خواهند کرد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12744
اخبار مرتبط

نظرات شما