کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

دستگیری روح‌الله زم سرویس‌های جاسوسی غربی را گیج و سردرگم کرده است

کارشناس مسائل سیاسی بابیان این‌که دستگیری روح‌الله زم سرویس‌های جاسوسی غربی را گیج و سردرگم کرده است، گفت: عناصر داخلی مرتبط با آمد نیوز باید هر چه سریع‌تر دستگیر و به سزای اعمال خود برسند.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به دستگیری روح‌الله زم جاسوس و مدیر کانال تلگرامی آمد نیوز، اظهار داشت: روح‌الله زم شخصی بود که در فتنه 88 نقش فعالی داشت و توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد اما در مرخصی که به وی داده‌شده بود به‌صورت مشکوکی از کشور فرار کرد.

وی ادامه داد: این جاسوس فراری در طی این چند سال توانسته بود با ایجاد کانال و سایت در فضای مجازی با شایعه‌پراکنی و انتشار خبرهای درست و نادرست اقداماتی را علیه نظام انجام بدهد.

آصفری دستگیری روح‌الله زم را نقطه عطفی در شگردهای اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) نامید و بیان داشت: برخی از افراد بر این باور بودند که سازمان اطلاعات سپاه توانایی و مهارت لازم برای مقابله با مواردی که در خارج از کشور رخ می‌دهد را ندارد درحالی‌که در عمل ثابت شد که نه‌تنها این توانایی را دارد بلکه با اجرای دقیق و پیچیده عملیات‌های مختلف می‌تواند دشمنان نظام و سرویس‌های جاسوسی غربی را گیج و سردرگم کند.

وی بابیان این‌که توانمندی کنونی اطلاعات سپاه در زمان جنگ نیز تعیین‌کننده بود، ادامه داد: اطلاعات سپاه از یک توانمندی بسیار بالایی برخوردار است که می‌تواند یکی از سر شبکه‌های معاند را که چندین سال است علیه نظام در حال توطئه افکنی است را دستگیر کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دستگیری روح‌الله زم یک خوشحالی رابین دلسوزان نظام به وجود آورده و قطعاً این جعبه سیاه می‌تواند برای دستگیری شبکه‌های جاسوسی دیگر تأثیرگذار باشد.

وی بابیان این‌که برخورد با روح‌الله زم بایستی در مرحله اول استخراج اطلاعاتی باشد، تأکید کرد: برخی از عناصری که در داخل با وی در ارتباط بودند و با پول‌های که سرویس جاسوسی فرانسه در اختیارشان قرار می‌داد علیه نظام توطئه می‌کردند باید دستگیر و به سزای عملشان رسیده شوند.

آصفری به واکنش برخی از رسانه‌ها و کانال‌های فضای مجازی به دستگیری روح‌الله زم اشاره کرد و گفت: برخی از افرادی که صاحب کانال‌های فضای مجازی هستند یا رسانه‌های دیگری دارند در زمان دستگیری این جاسوس موضع‌گیری سردی داشتند یا حتی از دستگیری وی ناراحت شدند که نشان‌دهنده ارتباط این افراد با شبکه‌های جاسوسی و معاند است.

وی پیام‌های این دستگیری را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: پیامی که این دستگیری برای مردم و دوستداران انقلاب دارد این است که سازمان اطلاعات سپاه امروز توانسته با شگردهای جدید تأمین امنیت را برای کشور تأمین کند و برای دشمنان انقلاب هم این پیام را دارد که در هر جای دنیا باشند همانند روح‌الله زم و ریگی دیر یا زود به سزای اعمال خودشان خواهند رسید.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/12861
اخبار مرتبط

نظرات شما