شعاع راهپیمایی اربعین در برگیرنده همه فطرت‌های پاک انسانی است

نماینده قائمشهر در مجلس گفت: اگرچه خاستگاه راهپیمایی اربعین، اسلام و اهل بیت(ع) است، اما شعاع آن در برگیرنده تمام فطرت پاک انسانی و آزادگان عالم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به راهپیمایی پرشور اربعین امسال گفت: راهپیمایی اربعین هم از زاویه جهان شمولی تفکر اسلامی قابل تحلیل و بررسی است و هم موضوع مربوط به اربعین تأکید مؤکد ائمه هدی است.

وی افزود: برخلاف آنچه بعضی‌ از بی‌سوادها و بعضاً یاوه‌گویان و معارضین مطرح می‌کنند که پدیده راهپیمایی اربعین ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی است، این حرکت ساخته و پراخته و آموزه و سفارش ائمه هدای است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راهپیمایی اربعین پس از شهادت اباعبدالله الحسین به سمت حرم ایشان همواره وجود داشته منتهی به تناسب و اقتضای شرایط اجتماعی، سیاسی و حکومتی حاکم بر جامعه این حرکت متفاوت و گاهی مخفی و گاهی علنی بوده است.

ادیانی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در راهپیمایی اربعین در چند سال گذشته شاهد آن بوده و هستیم بی‌نظیر است. این پدیده پدیده‌ای کاملاً انسانی و فطری است و محدود به دین اسلام نیست. اگرچه خاستگاه این حرکت اسلام و اهل بیت و عشق به اهل بیت است اما نوع شعاع آن در برگیرنده تمام فطرت پاک انسانی و احرار و آزادگان عالم است و به همین خاطر است که در راهپیمایی اربعین غیرمسلمانان نیز حضور دارند.

وی افزود: در راهپیمایی اربعین علاوه بر مسلمانان اهل کتاب نیز حضور دارند و حتی کسانی هم که پیرو ادیان الهی نیستند نیز در این راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند و این به خاطر حریت کار اباعبدالله است. اباعبدالله در عدم بیعت با یزید جمله‌ای دارد که به این مضمون می‌فرماید «من نمی‌توانم با یزید بیعت کنم چرا که اگر این کار را بکنم تعبیر این است که خدا و رسول خدا مؤمنین و پاکدامنان و جوانمردان عالم این کار را از من نمی‌پذیرند». این پاکدامنان و جوانمردان عالم محدود به مسلمانان نیست .

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اجتماع بیش از 20 میلیونی راهپیمایی اربعین یک اجتماع بی‌نظیر بر روی کره زمین است و زیباتر این است که این شجره طیبه شاخ و برگ‌هایی را هم ایجاد کرده و آن پدیده راهپیمایی جاماندگان و برخی از کشورهای دیگر است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12877
اخبار مرتبط

نظرات شما