مدیرعامل کارخانه فولاد غرب آسیا:

تامین مواد اولیه از دغدغه های مهم تولید است

مدیرعامل کارخانه فولاد غرب آسیا با اشاره به اینکه برخی قوانین دست و پاگیر است،گفت: تامین مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در تولید باعث حفظ مشتری و تداوم صادرات خواهد شد که این از دغدغه های مهم تولیدکنندگان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  امروز تولید و صادرات یکی از مهمترین مسائل در کشور است که بحث تولید باکیفیت برای تولید کنندگان و در ادامه هم بحث صادرات محصولات و کالا از دغدغه های مهم در کشور است، اما یکی از دلایل و موانع تحقق درست این موضوع بحث تحریم ها است.
تحریم ها باعث شده است مواد اولیه برخی کالا به درستی به دست تولید کننده داخلی نرسد و همین مسئله موجب نقص و توقف در تولید داخلی شده است البته باید به این مسئله هم اشاره کرد که بسیاری از مواد اولیه تولید در داخل کشور موجود است ولی برخی دست های پشت پرده مانع از پیشرفت تولید داخل شده است که امیدواریم این عوامل هر چه سریعتر شناسایی و مجازات شوند.
این در حالی است که در بحث صادرات مسئله تحریم بسیار تاثیرگذار بوده است و صادرات کشور را با چالش های بسیاری روبروکرده است که یکی از این چالش ها موضوع بحث ارز است البته راه حل هایی هم برای این چالش ها اندیشیده شده است اما این مسائل به نوعی کار را پیچیده و سخت کرده است.

مسائل دیپلماسی و بین الملل از مشکلات صادرات است
از همین رو ابوذر ندیمی مدیرعامل کارخانه فولاد غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به موانع و مشکلات صادرات، اظهار کرد: مسئله دیپلماسی یکی از مشکلات در کشور است که برخی قوانین پیچیده می تواند با این روابط حل شود.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از مشکلات صادرات به بحث بانکی بیمه ای بر می گردد مخصوصا بیمه کالایی که از طریق کشتی حمل می شود.

تامین مواد اولیه تولید باعث حفظ مشتری و تداوم صادرات می شود
مدیرعامل کارخانه فولاد غرب آسیا با اشاره به اینکه تامین مواد اولیه از دیگر مشکلات تولید است، گفت: تامین مواد اولیه مرغوب باعث حفظ مشتری و بازار خواهد شد که باید این دغدغه سریعتر حل شود.
وی عنوان داشت: کیفیت کالا از مهمترین مسائل در کشور است که می تواند بازار صادرات در کشورها را حفظ کند چرا که اگر کالایی کیفیت نداشته باشد سریعتر بازار خود را از دست خواهد داد.
ندیمی با اشاره به موانع داخلی صادرات، خاطرنشان کرد: موانع داخلی صادرات کم نیست و به جای سهولت در مسئله ارز آوری انواع مشکلات بیمه ای، بانکی، پولی، گمرکی، نظارتی و مرزی وجود دارد که هرکدام متناسب با خود مشکلاتی را به وجود می آورد.

تولیدکنندگان داخلی به منظور صادرات محصولات خود و همچنین واردات مواد اولیه با چالش های مختلفی روبرو هستند که دولت باید برای حل این مشکلات برنامه ریزی های بهتر و دقیق تری را انجام دهد تا چرخه اقتصادی کشور هرچه بهتر بچرخد.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13016
اخبار مرتبط

نظرات شما