موزه تاب‌دار کجاست؟ + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

در ۱۸ سپتامبر سال ۲۰۱۹ موزه‌ای در پارک هنری نروژ افتتاح شد که بخشی از موزه کیستفوس به حساب می‌آید. پارک تندیس کیستفوس در دهه ۱۹۹۰ بنا شده است. این پارک تندیس خانه آثاری از هرمندانی چون آنیش کاپور، اولافور الیاسون، فرناندو بوترو و الم گرین و درگ ست است.

موزه تاب‌دارکجاست؟

موزه تاب‌دارکجاست؟

 

مسیر پیاده روی اطراف پارک تندیس کیستفوس توسط رودخانه راندسلوا قطع شده است و پلی که برای وصل کردن این مسیر زده شده، همان موزه توئیست است. این موزه با مساحتی بالغ بر ۱۴۰۰ مترمربع و تابی ۹۰ درجه در مرکز حجم ساختمانش شکل مارپیچ‌گونه‌ای به خود گرفته است.

موزه تاب‌دارکجاست؟

موزه تاب‌دارکجاست؟

موزه توئیست دارای سه گالری هنری مجزا با مناظر پانوراما از پارک و رودخانه است. این سازه به دلیل آنکه با استفاده از پنل‌های آلومینیومی چهل سانتیمتری تشکیل شده، تصویری همچون تصویر توده‌ای از کتاب مرتب شده را به بازدیدکنندگان‌ خود نشان می‌دهد. عبور از بخش میانی سازه موزه توئیست حس عبور از دیافراگم دوربین را به بازدیدکنندگان موزه القا می‌کند.

موزه تاب‌دارکجاست؟

موزه تاب‌دارکجاست؟

موزه توئیست با هدف افزایش همکاری پارک تندیس کیستفوس با هنرمندان تأسیس شده و به زیبایی‌های پارک تندیس کیستفوس افزوده است.

در اینجا باید گفت شاید موزه توئیست یکی از هنری‌ترین و کاربردی‌ترین موزه‌های جهان است. البته طبیعت اطرافش نیز در خودنمایی هر چه بیشتر این اثر هنری بی‌تأثیر نبوده است.

موزه تاب‌دارکجاست؟

موزه تاب‌دارکجاست؟

 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13470
کلیدواژه: موزه کلید دریا آب
اخبار مرتبط

نظرات شما