10 نکته که قبل از خرید سرویس خواب باید بدانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرویس خواب یکی از مهمترین وسایل در هر خانه محسوب می شود سرویس خواب محل استراحت و به آرامش رسیدن بعد از یک روز سخت کاری است . برای استراحت باید یک تخت با ارتفاع مناسب و یک تشک راحت داشته باشید که خستگی را از تنتان دربیاورد از اینرو باید در انتخاب آن دقت کنید و قبل از خرید نکاتی را بدانید .
1 – اولین نکته ای که در هنگام خرید سرویس خواب باید به آن توجه کنیم جنس سرویس خواب است ، قیمت سرویس خواب بستگی به این دارد که سرویس خوابتان را از چه جنسی انتخاب کنید . سرویس خواب ها از جنس چوب ، ام دی اف ، ملامینه و فلز ساخته می شوند . سرویس خواب های چوبی بهترین کیفیت را دارند و در طرح ها و مدلای زیبایی تولید می شوند ولی قیمت بالایی دارند و برای کسانی که وضع مالی خوبی دارند می توانند بهترین انتخاب باشند .
2 – سرویس خواب ها انواع مختلفی دارند از جمله سرویس خواب عروس ، سرویس خواب نوجوان ، سرویس خواب نوزاد و سرویس خواب بزرگسال . سرویس خواب عروس یکی از سخت ترین انتخاب ها برای زوج های جوان است ، اگر به دنبال طرح ها و مدل های کم نظیر هستید سرویس خوابتان را از بین مدل های چوبی انتخاب کنید . سرویس خواب عروس را با توجه با تم رنگی دیوارها و دیگر وسایل خانه انتخاب کنید .
3 – قبل از اینکه به خرید سرویس خواب بروید ابتدا طول و عرض اتاق خوابتان را اندازه بگیرید و تصمیم بگیرید که می خواهید تختتان کجای اتاق قرار بگیرید و با توجه به فضایی که دارید اندازه تخت را انتخاب کنید تخت های دو نفره معمولا دارای طول 200 سانتیمتر و عرض 160 هستند .
4 - سرویس خواب های فلزی از جنس آهن هستند و تقریبا همه اجزا آنها از فلز ساخته می شود . این سرویس خواب ها مانند سرویس خواب های چوبی و ام دی اف شامل تخت خواب ، پاتختی ، ست آرایشی و صندلی آرایشی هستند اما به اندازه محصولات چوبی دارای ظرافت نیستند و تنوع مدل ندارند ولی هم استحکام کافی دارند و هم قیمت مناسبی دارند و صرفا برای کسانی که از نظر بودجه در تنگنا باشند توصیه می شوند .


5 – یراق آلات بکار رفته در یک سرویس خواب نیز خیلی مهم است و می تواند روی قیمت سرویس خواب تاثیر بگذارد . یراق آلات شامل دستگیره کشوهای میز آرایش و پاتختی ، لولاهای درب ها ، ریل های کشوها و اتصالات تخت می باشد . قبل از خرید در مورد این موضوع از فروشنده سوال بفرمایید چون همین مساله قیمت سرویس خواب را چند درصد زیاد یا کم می کند .
6 – سرویس خواب ها در رنگ های مختلف تولید می شوند اگر می خواهید سرویس خوابتان ست باشد همه ی اجزا آن را از یک تولیدی خریداری کنید و رنگی را انتخاب کنید که با بقیه لوازم و وسایل خانه ست باشد اگر می خواهید برای مدت طولانی از همان سرویس خواب استفاده کنید رنگی را انتخاب کنید که زود از مد نیفتد و همچنین چشم زود از آن خسته نشود . کمد لباس از وسایلی است که در اتاق قرار می گیرد ولی جزیی از سرویس خواب محسوب نمی شود ولی برای ست بودن و هماهنگی با سرویس خواب ، بعضی از تولیدی ها کمد ست با سرویس خواب را نیز تولید می کنند .
7 – تختی که انتخاب می کنید باید ارتفاع استانداردی داشته باشد اگر ارتفاع تخت خیلی کم و یا خیلی زیاد باشد هنگام رفتن روی تخت و بلند شدن از روی آن به زحمت می افتید . ارتفاع استاندارد تخت خواب باید بین 30 سانتی متر تا 40 سانتی متر باشد .
8 – بعضی از انواع تخت خواب دو نفره در قسمت زیر آنها کشو نصب می شود برای کسانی که با مشکل کمبود فضا مواجه هستند انتخاب مناسبی هستند . از کشو های زیر تخت خواب می توانید برای نگهداری وسایل و لباس هایتان استفاده کنید با این کار از فضای زیر تخت استفاده بهینه را می برید .
9 - سرویس خواب هایی که بدنه آنها از چوب و یا ام دی اف است معمولا دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل های مشابه با جنس بدنه متفاوت هستند . ریزه کاری و منبت کاری بر روی بدنه سرویس خواب چوبی خیلی بیشتر است و همین زیبایی این مدل سرویس خواب ها بر کیفیت آن ها می افزاید و قیمت این سرویس خواب ها را بالاتر می برد . سرویس خواب ام دی اف نیز توانسته است جایگاه مناسبی در طراحی سرویس خواب های جدید بدست آورد به گونه ای که امروزه سرویس خواب عروس  بیشتر از جنس چوب و ام دی اف تولید می شود .

10 – ملامینه اگر در معرض رطوبت قرار بگیرد مقاومت خود را از دست می دهد ، از حالت طبیعی خارج می شود و باد می کند به همین دلیل است که کابینت های آشپزخانه را از ام دی اف می سازند . ملامینه دارای یک مغز و یک روکش است مغز آن از خرده های چوب است که کاملا دیده می شوند ولی مغز ام دی اف از خرده های چوب که کاملا بهم فشرده شده تشکیل شده است و در کل ام دی اف از کیفیت بالاتری نسبت به ملامینه برخوردار است ولی برای کسانی که بودجه کمی دارند نگران انتخاب سرویس خواب های ملامینه نباشند چون سرویس خواب به ندرت در معرض آب و رطوبت قرار می گیرد به همین دلیل می توانند از سرویس های ملامینه با قیمت متناسب با بودجه شان خریداری کنند .

در آخر به شما توصیه می کنیم بعد از مطالعه و آگاهی کامل از انواع سرویس خواب و با توجه به اینکه سرویس خواب از اجناس قیمت بالاست حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید اگر خرید خود را بصورت اینترنتی و غیر حضوری انجام دهید در هزینه ها صرفه جویی کرده اید زیرا در خرید های اینترنتی با توجه به حذف واسطه ها اجناس با قیمت پایین تری عرضه می شوند فروشگاه اینترنتی دی ایران یکی از فروشگاه های معتبر و با سابقه است که می توانید انواع مدل های سرویس خواب را مشاهده و خریداری کنید و با ارسال رایگان تحویل بگیرید .


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13661
کلیدواژه: سرویس خواب خرید مدل
اخبار مرتبط

نظرات شما