مسجد، محور فعالیت‌های فرهنگی درکشور باشد

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: تشکل‌های فرهنگی فعال درکشور باید بر محور مسجد محوری برنامه‌های خود را سوق دهند، خروج تشکل‌های فرهنگی از سطح مساجد آثار مطلوبی برجای نخواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر میرمحمدیان  درهمایش هم اندیشی کانون‌های دانش آموختگان حوزه‌های علمیه سراسر کشور درقم خاطرنشان کرد: مساجد باید محور فعالیتهای فرهنگی و تمام اقدامات انجام گرفته درمحلات کشور قرار گیرد، امام جماعت مساجد باید درک و ارتباط کاملی با مردم و مشکلات عمومی داشته باشد.
وی در ادامه تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی کشور دریکهزار محله شهری و سه هزار محله آسیب پذیر روستایی فعالیت‌های فرهنگی متمرکز و با نگاه تحول خواهی را آغاز کرده‌است.
وی با اشاره به لزوم تبلیغ  چهره به چهره به عنوان یکی از رویکردهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: دراین سبک از تبلیغ از پراکنده‌کاری جلوگیری شده و هدف‌گذاری‌های تبلیغ به صورت متمرکز انجام می‌گیرد.
میرمحمدیان خاطرنشان کرد: عدم استفاده از ظرفیت دانش آموختگان حوزوی مشکل تمام نهادهای مختلف و وابسته به حوزه‌های علمیه است.
وی گفت:‌ یکی از عوامل عدم استفاده کامل از ظرفیت دانش آموختگان حوزوی، ضعف در سازماندهی و ساختارهای سنتی، سازماندهی های دولتی و تصدی گرایانه می‌باشد.
میرمحمدیان گفت: تخصص‌گرایی حرفه‌ای و حذف زمان و مکان از ویژگی‌های اصلی سازماندهی های مدرن در دنیای معاصر است، در زمان تبلیغ باید با نگاهی جامع نسبت به تمام امور توجه شود.
میرمحمدیان ابراز کرد: راهبرد منطقی و اصولی درحل یک آسیب اجتماعی، تمرکز جامع بر محلات هدف آسیب است، در مسیر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید ابعاد پیشگیرانه تقویت و در دام درمان گرفتار نشویم.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برای تاثیرگذاری در فعالیت‌های فرهنگی باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های بین فعالان فرهنگی مردان و زنان متفاوت و متناسب با ویژگی های هرکدام از آنها بسته به نوع فعالیت و انتظار باشد.
میرمحمدیان اضافه کرد: تجربه نشان داده که کارهایی که از دل احساس مسئولیت و دغدغه های دینی برخواسته باشد دامنه دار بوده و در مقایسه با فعالیت‌های بخشنامه ای تاثیرگذارتر است.
وی گفت:‌تشکل کانونهای دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران از تخصص گرایی افراطی و پراکنده کاری‌های غیرمولد خودداری کنند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی درپایان خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی کشور باید در مسیر ترویج اسلام ناب و با نگاه تمدنی اقدام کرده و شور و هیجان لازم را در بین فعالان و جامعه هدف به وجود بیاورد.
میرمحمدیان خاطرنشان کرد: اسلام و معارفی که توسط فعالان فرهنگی عرضه می شود باید دارای عصاره و جان مایه اسلام ناب و مبارزه با استکبار جهانی باشد.
همایش تشکیلاتی هم اندیشی دبیران کانون‌های دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با رویکرد مبارزه در برابر آسیب های اجتماعی با حضور مسئولان فرهنگی ملی و استانی فردا نیز موسسه فرهنگی نرجس خاتون قم  ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13949
اخبار مرتبط

نظرات شما