امیدوارم با هوشمندی مردم مجلسی کارآمد به صحنه بیاید

محمد شیخان گفت: امیدوارم با هوشمندی مردم مجلسی کارآمد به صحنه بیاید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور سابق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در مورد انتخابات مجلس یازدهم گفت: امیدوارم با هوشمندی مردم، مجلسی کارآمد به صحنه بیاید تا نگذارد دولت این همه از مدار قانون خارج شود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم گفت: مجلس در جایگاه بسیار با اهمیتی قرار دارد و از همین جهت خانه ملت نام گرفته است که متأسفانه مجلس فعلی بجای آنکه حامی مردم باشد در خدمت دولت است و از این جهت بسیار ناکارآمد و منفعل است.

شیخان با اشاره به برخی اقدامات بی نتیجه مجلس گفت: مجلسی که نتوانست در دو مرحله از استیضاح، وزیر مسکن و یا وزیر نفت را برکنار کند، معلوم است که وظایفش را به درستی انجام نمی دهد.

وی ادامه داد: رییس مجلس فعلی وقتی اعلام می‌کند که در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام نمی‌کند، عده ای جشن می‌گیرند و شیرینی پخش می ‌کنند، در صورتی که هرگاه مردم از خدمتگذاران واقعی خود محروم شوند، متأثر و نگران می‌شوند و این نشان دهنده آن است که مجلس در جایگاه اصلی خود قرار ندارد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر مجلس به جایگاه اصلی خود که نظارت و قانون گذاری است برگردد، مشکلات فعلی تحمیل شده بر مردم از سوی دولت برطرف می شود.

شیخان تصریح کرد: بی‌تفاوتی مجلس در خصوص ناکارآمدی دولت، یعنی اینکه هم روحانی بعنوان رئیس جمهور و هم لاریجانی بعنوان رئیس مجلس در ایجاد وضع بد اقتصادی کشور شریک هستند، که امیدوارم با هوشمندی مردم، مجلسی کارآمد به صحنه بیاید تا نگذارد دولت این همه از مدار قانون خارج شود و هزینه های سنگینی بدلیل ناتوانی و بی دانشی بر مردم تحمیل نماید.

وی گفت: در مسئله اخیر بنزین بی درایتی مجلس و دولت کاملا مشهود بود که با هوشمندی رهبر انقلاب و حضور مردم این فتنه از بین رفت. ببینید در روز دانشجو رییس جمهور از رفتن به جمع دانشجوها طفره رفته است، خوب مردم مدیر شجاع می خواهند، مردم رییس جمهوری که از دانشگاه فرار  کند، نمی‌خواهند.

شیخان اظهار داشت: رییس مجلس هم باید شجاع باشد چرا که مجلس نقش قانون گذاری و نظارت دارد نه آنکه رییس مجلس در مقابل دولت ناتوان ظاهر شود و به خواسته های آنها ولو به قیمت تضییع حقوق مردم تن دهد.

وی گفت: حوزه برنامه ریزی دولت در چند ساله گذشته دچار سکته های متعدد بوده و این موضوع بیانگر آن است که دانش و تجربه و بهره گیری از مدل های برنامه ریزی هدفمند در دستور کار نبود و در بسیاری از بخش ها کارها گعده ای و حلقه ای اداره شده است، لذا مجلس می توانست در تمام این موارد تذکرات لازم را به مسئولین مربوطه بدهد که متأسفانه اتفاق نیفتاد.

رییس دانشگاه سروش در پایان خاطر نشان کرد: غلتیدن بی حد و حصر مجلس فعلی در دامان دولت، نقش نظارتی آنرا بسیار کمرنگ کرده که این امر نه تنها شایسته جایگاه والای مجلس نیست بلکه حقوق مردم نیز در این شرایط تحت الشعاع بی برنامه گی و ناکارآمدی دولت قرار می‌گیرد.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14092
اخبار مرتبط

نظرات شما