معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه:

20 مرکز پژوهشی در جامعه المصطفی العالمیه فعالیت می‌کنند / انجمن‌های علمی برتر جامعه المصطفی معرفی می شوند

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه بابیان این‌که 20 مرکز پژوهشی در جامعه المصطفی العالمیه فعالیت می‌کنند از معرفی انجمن‌های علمی برتر جامعه المصطفی در هفته پژوهش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: امسال جامعه المصطفی شعار پژوهش و تمدن نوین اسلامی را برای این هفته در نظر گرفته و برنامه‌های مختلفی نیز در این زمینه برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: پژوهش درواقع شفاف‌سازی در عرصه‌های مختلف است و باید زوایای مختلف علوم مختلف با پژوهش به مردم تدوین شود.

عبادی بابیان این‌که درزمینهٔ اندیشه‌های مختلف باید در مسیری حرکت کنیم که  جامعه به آگاهی لازم برسد، ابراز داشت: نگرش اسلام به آینده بشریت برقراری یک تمدن یکپارچه است که این تمدن برگرفته از داده‌های دینی است.

وی بیان داشت: نظام‌ها و سیستم‌های فرهنگی در یک پیوستگی ابعاد زندگی انسان را پوشش می‌دهند و این پژوهش است که این نظام‌ها را تبیین و معرفی می‌کند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: حوزه پژوهش درواقع باید در این راستا حرکت کند به‌طوری‌که نظام‌ها را استخراج کرده و تعاملات آن‌ها را به دست بیاورد.

وی تربیت پژوهشگران را موردتوجه قرارداد و گفت: پژوهش یک بحث وارداتی نیست و باید در این زمینه به آموزش و پروش افراد و اساتید بپردازیم.

عبادی بابیان اینکه بخشی از مأموریت‌های جامعه المصطفی این است که درزمینهٔ های مختلف پژوهش‌های عمیقی را انجام بدهد، بیان داشت: تاکنون در ترجمه و تألیف3 هزار و 500 اثر داشتیم و 99 نشریه نیز درزمینهٔ های مختلف در این مرکز منتشر می‌شود.

وی ادامه داد:  جامعه المصطفی درمجموع 20 مراکز پژوهشی پیوسته و تابعه دارد که درزمینهٔ های مختلف فعالیت می‌کند و علاوه بر این 85 انجمن علمی داریم که از دانش‌آموختگان کشورهای مختلف تشکیل‌شده‌اند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی به برنامه‌های هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: 23  اذرماه نیز برنامه ای به مناسبت هفته پژوهش در مجتمع امام خمینی(ره)با حضور اساتید و دانش‌آموختگان این مرکز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:  24 آذرماه نیز افتتاح نمایشگاه جامعه المصطفی را خواهیم داشت که از ساعت 10 در مجتمع امین برپا خواهد شد.

عبادی تاکید کرد: 30 مرکز از داخل و خارج از کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند و غرفه های مختلفی نیز برپا خواهد شد.

وی ابراز داشت: 25 آذرماه اجلاسیه مهمی درزمینهٔ پژوهش برگزار می‌شود که انجمن‌های علمی برتر معرفی می‌شود.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14098
اخبار مرتبط

نظرات شما