دولت بر قیمت‌ها نظارت مستمر داشته باشد

نماینده مردم لارستان در مجلس گفت که دولت بر قیمت‌ها نظارت مستمر و روزانه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین گفت:‌ زمان و شیوه اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین مناسب نبود و شدیداً قابل انتقاد است.

وی افزود: از سوی دیگر این که توقع داشته باشیم بنزین گران شود و آب از آب تکان نخورد امر غیرمعقولی است و طبیعی است که به دنبال گرانی بنزین قیمت کالاها نیز افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم لارستان در مجلس اظهار داشت: به دنبال افزایش قیمت بنزین کرایه‌های حمل و نقل در مناطق مختلف کشور که حمل و نقل عمومی در آنها توسعه پیدا نکرده و مسافران با مسافربرهای شخصی جابه‌جا می‌شوند کرایه‌های حمل و نقل افزایش 50 درصدی داشته و اینکه  گفته می‌شد افزایش قیمت‌ها در حدود 4 درصد خواهد بود، محقق نشده است.

جعفرپور خاطرنشان کرد: باید یک افزایش قیمت معقول برای کالاها در نظر گرفته شود و بر قیمت‌های جدید نظارت انجام شود.

وی افزود: اینکه بگوییم قیمت‌ها اصلاً افزایش پیدا نکند غیرمعقول است مگر می‌شود مثلاً خودرویی که تا پیش از این هزار تومان کرایه دریافت می‌کرده، وقتی هم که بنزین سه هزار تومانی مصرف می‌کند همان هزار تومان را بگیرد.

نماینده مردم لارستان در مجلس اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نظارت و کنترل دقیقی بر بازار داشته باشد تا شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بازار نباشیم و از طرف دیگر باید ساز و کار و سامانه دریافت شکایات مردمی در مورد گرانی‌ها تسهیل شود تا مردم بتوانند به راحتی پیام خود را برسانند و کار باید بگونه‌ای باشد که افراد ترغیب شوند گزارش‌ها را بدهند.

جعفرپور خاطرنشان کرد: در بحث پرداخت یارانه معیشتی نیز این یارانه به تعداد قابل توجهی از نیازمندان پرداخت نشده و حتی تعدادی از مددجویان سازمان بهزیستی نیز در تماس با من عنوان می‌کنند که یارانه معیشتی را دریافت نکرده‌اند.

 


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14109
کلیدواژه: دولت قیمت‌ افزایش
اخبار مرتبط

نظرات شما