پنج‌شنبه‌های شیدایی

روزهای پنج‌شنبه در گلزار شهدای علی ابن جعفر روزهای خاصی است، روزهایی که پدران و مادران با سنین بالا معنویت خاصی به این مکان مقدس می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  وارد که می‌شوی احساس آرامش خاطری به انسان دست می‌دهد، احساسی که شاید تاکنون آن را کمتر تجربه کرده باشیم، انگار عطر و بوی خاصی در گلزار پیچیده است.

حضور مادران با سنین بالا توجه من را جلب می‌کند، مادرانی که سرمای هوا نیز باعث نشده که بر سر مزار فرزندان برومندشان حاضر نشوند.

مردی میانسال به سمتم می‌آید و می‌گوید دنبال قبر شهید خاصی می‌گردید در جوابش می‌گویم که خبرنگارم تا حرفم تمام نشده می‌گوید این شهدا را می‌بینید این‌ها همه از رفقای من بودند اما ایشان سعادت داشتند و شهید شدند اما من تنها توشه‌ام از جبهه زخمی شدن و جانبازی بود.

از او در خصوص علت حضورش در مزار شهدا سؤال می‌کنم که در جوابم می‌گوید: من و دوستانم هر هفته اینجا قرار می‌گذاریم چون دل‌ها و آرزوهایمان در اینجا دفن شده است.

تنها در صورتی اینجا جمع نمی‌شویم که در قم نباشیم وگرنه هر هفته اینجا هستیم.

پدر شهید دیگری به سمتم می‌آید می‌گوید شهدا مظلوم بودند و هستند.

آه بلندی می‌کشد و می‌گوید: نباید اجازه بدهیم راه شهدا فراموش شود باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و ذره‌ای از مسیر ولایت خارج نشویم.

مادر شهید دیگری که در نزدیکی ما نشسته رو به من کرده و می‌گوید: شهدا با سنین پایین راهی جبهه‌ها شدند به‌عنوان‌مثال فرزند من 14 سال بود که به‌صورت مخفیانه به جبهه رفت و آنجا خودش را 17 ساله جا زد.

درواقع باید بگویم روزهای پنج‌شنبه در گلزار شهدای علی ابن جعفر روزهای خاصی است، روزهایی که پدران و مادران شهدا در اینجا حضور پیدا می‌کند و به یاد ایثار و ازخودگذشتگی فرزندان خودشان اشک می‌ریزند، اشک‌هایی که باید قدر آن‌ها را دانست...



انتهای پیام/110
گالری عکس
http://qomefarda.ir/14168
اخبار مرتبط

نظرات شما