مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده امسال اجرایی می‌شود/ 32 نقطه شهر مجهز به دوربین تردد شمار است

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده امسال اجرایی می‌شود به‌طوری‌که در مرحله اول 4 دستگاه پل عابر پیاده مجهز به پله‌برقی می‌شود و در ادامه 22 دستگاه پل عابر پیاده نیز دارای آسانسور می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  علی نیک پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 26 آذرماه و روز حمل‌ونقل اظهار داشت: هم‌اکنون 52 دستگاه پل عابر پیاده در شهر قم داریم که از تعداد 4 دستگاه امسال به پله‌برقی مجهز می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو دستگاه نیز از این پله‌برقی‌ها به آسانسور مجهز می‌شوند و در ادامه در سال بعد 20 دستگاه آسانسور دار خواهد شد.

نیک افزود: علاوه بر این 13 دستگاه نیز سال آینده به‌صورت مجهز احداث خواهند شد و از همان زمان بهره‌برداری به‌صورت مکانیزه و آسانسور دار خواهند بود.

وی به رعایت اصول خط‌کشی در سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: از سال گذشته تمام خط‌کشی‌های شهر بر اساس الگو و طرح یکپارچه انجام می‌شود که علاوه بر این‌که طول عمر بالایی دارد در راهنمایی بهتر رانندگان نیز مؤثر است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم احداث پارک ترافیک برای آشنایی بهتر مردم بافرهنگ ترافیک را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امسال اولین مناقصه پارک ترافیک انجام‌شده تا بتوانیم دو پارک در این حوزه داشته باشیم و علاوه بر این درزمینهٔ تابلوها نیز الگوسازی‌های مناسبی صورت گرفته و این تابلوها نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: تجهیزات ترافیکی مدرنی نیز خریداری خواهد شد تا در کاهش ترافیک و راهنمایی رانندگان نقش خودمان را به‌خوبی عمل کنیم.

نیک یکی از لازمه‌های کاهش ترافیک را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ‌سازی مناسبی درزمینهٔ ترافیک انجام شود تا رعایت اصول ترافیک و بهره‌مندی از حمل‌ونقل عمومی به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در گام اول سازمان ترافیک با حضور در مدارس نسبت به آموزش دانش آموزان اقدام کرده و تاکنون نتایج خوبی به همراه داشته است به‌طوری‌که کتابچه‌هایی درزمینهٔ‌ای ترافیک و رعایت آن چاپ‌شده و در اختیار دانش آموزان قرارگرفته که با استقبال آن‌ها روبرو شده است.

نیک بابیان این‌که تصادفات بالای موتورسیکلت در قم به یک معضل تبدیل‌شده، ابراز داشت: باید در این زمینه همه دستگاه‌ها وارد عمل شوند و با برنامه‌ریزی مناسب جلوی این حجم بالای تصادفات موتوری و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن گرفته شود.

وی با انتقاد از عدم استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی تصریح کرد: متأسفانه شهرهای ما ماشین محور شده و درزمینهٔ حمل‌ونقل عمومی باید گام‌های اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به هوشمند سازی شهر قم نیز اشاره کرد و بیان داشت: 32 نقطه شهر دوربین‌های تردد شمار داریم که در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی نقش اساسی دارد و به‌صورت دقیق در هرزمانی که بخواهیم میزان ورودی‌ها و خروجی‌ها را به ما گزارش می‌دهد.

وی در خصوص تعداد پارکینگ‌های سطح شهر نیز گفت: 5400 واحد پارکینگ در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) وجود دارد که در ایام و روزهای شلوغ جوابگو نیست و به‌طورکلی فضایی برای احداث پارکینگ وجود ندارد و باید به سمت ایجاد پارکینگ در ورودی‌های شهر برویم که مطالعاتی نیز در این زمینه انجام‌شده است.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14185
اخبار مرتبط

نظرات شما