یادداشت؛

حاشیه‌سازی‌های مغرضانه در مسیر بهارستان

تخریب هرکدام از کاندیداها اتفاق زشتی است که این روزها شاهد آن هستیم و درواقع از سوی هر گروه و جریانی که این کار اتفاق بیفتد، قابل‌قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  درحالی‌که تنها دو ماه به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی‌مانده است، فضای کشور آن‌چنان‌که انتظار می‌رفت انتخاباتی نشده است و در این میان مهم‌ترین موضوعی که باید به آن اشاره کرد، ضرورت مشارکت حداکثری مردم است.

درواقع جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز و تنها چند ماه بعد از پیروزی اولین انتخابات خود را برگزار کرد و از آن روزبه بعد همواره مردم ایران اسلامی با حضور در پای صندوق‌های رأی خودشان سرنوشتشان را انتخاب کرده‌اند و این مهم نباید فراموش شود.

از سوی دیگر مشارکت مردم می‌تواند خودپاسخ محکمی به دشمنان نظام به‌خصوص آمریکا و اسرائیل باشد که همواره سناریوهای براندازی را در ذهن داشته و برای عملی ساختن آن از هر روزنه‌ای بهره می‌برند.

انتخابات در قم و تخریب‌هایی که زود شروع شد

در این میان استان قم نیز یکی از حوزه‌های انتخابیه‌ای بوده که در این‌یک ماه اخیر بیشترین نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده بود، حضور یا عدم حضور نماینده 3 دوره این استان در یازدهمین دوره انتخابات به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌های کشور تبدیل‌شده بود که درنهایت با پایان مهلت نام‌نویسی مشخص شد که علی لاریجانی دیگر سودای حضور در بهارستان را ندارد.

اما این پایان کار نبود و با حضور شخصیت‌هایی مانند زاکانی در قم و ثبت‌نام از این حوزه برای انتخابات بار دیگر نگاه‌ها به سمت قم جلب شد.

به‌هرحال نگارنده قصد حمایت از آقای زاکانی یا رد حضور وی در قم را ندارد اما سابقه آقای زاکانی در مجلس نهم بر کسی پوشیده نیست و به‌هرحال مرور زمان نشان خواهد داد که حضور وی در قم و راه‌یابی احتمالی‌اش به مجلس برای مردم قم مفید واقع‌شده است یا نه اما افزایش بی‌سابقه‌ای هجمه‌های سازمان‌دهی شده علیه وی در نوع خود جالب است به‌طوری‌که روزانه حداقل دو بار باهدف تخریب وی در فضای مجازی و سایت‌های خبر پست یا خبر کارشده است که در نوع خود جالب‌توجه است.

به‌هرحال باید به هر 172 کاندیدایی که از این حوزه تأییدشده‌اند و درنهایت 17 بهمن‌ماه از سوی شورای نگهبان لیست نهایی آن‌ها اعلام می‌شود، احترام گذاشت و با سعه‌صدر و شنیدن نظرات آن‌ها انتخاب شایسته‌ای را داشت.
درواقع تخریب هرکدام از کاندیداها اتفاق زشتی است که این روزها شاهد آن هستیم و درواقع از سوی هر گروه و جریانی که این کار اتفاق بیفتد، قابل‌قبول نیست.

البته نباید از شاخصه‌های انقلابی و جهادی که نامزدها باید داشته باشند به‌راحتی گذشت به‌هرحال نمایندگانی باید وارد مجلس شوند که انسان‌هایی شایسته، وارسته، باعزمِ، مؤمن، انقلابی و باهمت جهادی بوده و مهم‌تر از این معتقد به قانون اساسی و دارای روحیه مقاوم در برابر دشمنان باشند.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14367
اخبار مرتبط

نظرات شما