رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم مطرح کرد:

نرده‌کشی خیابان اراک شهر قم برای حفظ جان زائران/ امکان نصب پل عابر پیاده در خیابان اراک وجود ندارد+تصاویر

عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه امکان نصب پل عابر پیاده در خیابان اراک وجود ندارد، گفت: نرده‌کشی بخشی از خیابان اراک به علت ساماندهی عبور و مرور زائران و پیشگیری از حادثه‌های ترافیکی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ترافیک در هسته مرکزی شهر قم از جمله اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از جمله معضلاتی است که با وجود ساخت‌وسازهای عمرانی و ترافیکی در شهر این معضل همچنان وجود دارد خیابان اراک ازجمله خیابان هایی اصلی رفت و آمد زائران و مسافران به حرم حضرت معصومه(س) است که به جرات می توان گفت شلوغ‌ترین خیابان شهر است.

مسافرخانه ها و زائرسراهای زیادی در این خیابان مستقر هستند و این خیابان روزانه شاهد عبور و مرور زائران و مسافران زیادی برای دسترسی به حرم مطهر است.

چند روزی است که در بخشی از خیابان نرده کشی شده و تنها دو محل برای عبور زائران و مسافران در نظر گرفته شده است این نرده کشی در حالی انجام شده که هیچ پل هوائی عابر پیاده ای برای سهولت تردد زائران و شهروندان در نظر گرفته نشده است.

در این زمینه روح الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: نرده گذاری در خیابان اراک روبروی حرم به این علت انجام شده تا شهروندان و زائران از همه عرض خیابان عبور نکنند و تنها از بخشی که برای عبور باز گذاشته شده عبور و مرور انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم افزود: عبور و مرور از این بخش بسیار پراکنده و حادثه خیز بود به همین خاطر تصمیم به ساماندهی این نقطه از شهر گرفته شد.


ساماندهی عبور و مرو با نرده کشی خیابان اراک

وی خاطرنشان کرد: این نرده کشی به علت ساماندهی عبور و مرور زائران و محدود شدن مسیرهای عبور زائران از خیابان و پیشگیری از حادثه های ترافیکی بوده است.

امراللهی در پاسخ به این سؤال که چرا قبل از نصب پل عابر پیاده این بخش از خیابان نرده کشی شده است؟ گفت: در این بخش از خیابان پل عابر پیاده نصب نخواهد شد ابتدا به علت منظر حرم مطهر است همچنین در برخی از قسمت ها که عرض خیابان اراک و پیاده روها کاهش پیدا می کند امکان و گنجایش نصب پل عابر پیاده وجود ندارد تنها راه حفظ ایمنی شهروندان و زائران نرده کشی و قرار دادن جایگاه های عبور و مرور است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در این محدوده از شهر برای کاهش ترافیک طرح ترافیک انجام نمی شود؟ بیان داشت: زیرا خیابان موزات این خیابان برای جایگزینی وجود ندارد حتی در طرح های آینده هم اگر پروژه زینبیه هم تکمیل شود ترافیک عبوری در این محدوده وجود خواهد داشت اما این ترافیک کمتر خواهد شد.

امراللهی در پاسخ به این سؤال که چرا علائم هشدار دهنده برای کاهش سرعت خودروها در این محدوده وجود ندارد؟ گفت:این مسئله را برای نصب علائم پیگیری خواهم کرد.


انتهای پیام/170
گالری عکس
http://qomefarda.ir/14399
اخبار مرتبط

نظرات شما