رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

60 هزار تن نهاده دامی و زراعی با ارز دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرارگرفته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در جهت جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولید و تنظیم بازار 60 هزار تن نهاده دامی و زراعی با ارز دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرارگرفته است.

عباس پورمیدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به شعار سال و اهمیت رونق تولید در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور، اظهار داشت: از دهه فجر سال گذشته تاکنون در 96 پروژه سرمایه‌گذاری بیش از 240 میلیارد تومان در بخش کشاورزی صورت گرفته که منجر به اشتغال یک هزار و 120 نفر شده است.

وی ادامه داد: این میزان سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که سازمان جهاد کشاورزی قم در این زمینه وارد کارشده و توانسته رسالت خودش را تا حد زیادی انجام دهد.

پورمیدانی تصریح کرد: در راستای رونق تولید یکی از اولویت‌های اصلی ما رفع موانع تولید بوده که در این زمینه تعامل خوبی با معاونت اقتصادی استانداری و سازمان‌هایی از قبیل صمت داشتیم و اجازه ندادیم این موانع واحدهای تولیدی را با تعطیلی روبرو سازد.

وی بابیان این‌که یکی از اهداف اصلی ما تأمین نهاده‌های دامی بوده است، ابراز داشت: در این زمینه نیز بیش از 60 هزار تن نهاده دامی و زراعی با ارز یارانه‌ای در اختیار تولیدکنندگان این بخش قرارگرفته که خود این مهم موجب رونق تولید و تثبیت قیمت در بازار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم امنیت غذای استان را مهم دانست و تأکید کرد: تأمین امنیت غذایی رسالت مهی است که بر عهده این سازمان نهاده شده که در حوزه‌های مختلف این امنیت غذایی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: افزایش بهره‌وری در تمامی بخش‌ها نیز در همین راستا صورت گرفته تا بتوانیم علاوه بر تأمین بازار استان سهمی نیز در صادرات به سایر استان‌ها و کشورهای دیگر داشته باشیم.

پورمیدانی ادامه داد: اصلاح الگوی زیر کشت را نیز در برنامه‌های امسال داشتیم که در دو دشت قم به‌صورت پایلوت انجام‌شده که نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی ابراز داشت: طرح توسعه کشت گلخانه‌ای را نیز در راستای افزایش بهره روی موردتوجه بوده به‌طوری‌که در سال‌های گذشته 32 هزار هکتار به این نوع کشت اختصاص داشت که در نظر داریم تا پایان سال آن را به 120 هزار هکتار برسانیم.

پورمیدانی بابیان این‌که توسعه شیلات با شرایط اقلیمی خواست قم موضوع دیگری که جهاد کشاورزی استان قم آن را دنبال می‌کند، افزود: تولید ماهی تیلاپیا که در قم تمامی شرایط برای تولید آن وجود دارد در اولویت قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر این در تولید ماهی خاویاری تاکنون 3 واحد تولید راه‌اندازی شده که تا پایان سال 99 به 8 واحد خواهد رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم تصریح کرد: درزمینهٔ گیاهان دارویی نیز گیاه گل محمدی در راستای افزایش بهره روی از 30 تا 40 هکتار به 600 هکتار توسعه داده‌شده و در مقابل محصولاتی که آب بربودند سطح کشت آن‌ها را پایین آوردیم.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14400
اخبار مرتبط

نظرات شما