دومین برنز کشتی‌گیر قم از آلیش قهرمانی جهان

کشتی‌گیر پرافتخار استان قم برای دومین دوره متوالی با حضور در پیکارهای کشتی آلیش قهرمانی جهان موفق به کسب مدال برنز این رویداد مهم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روح‌الله نعمتیان کشتی‌گیر مطرح استان قم در رشته آلیش محسوب می‌شود که به عنوان یکی از اعضای تیم ملی کشتی آلیش مردان ایران به مسابقات جهانی 2019 اعزام شد و بعد از خاطره شیرین سال 2016 یک بار دیگر به مدال برنز دنیا دست پیدا کرد.

نعمتیان که یکی از کشتی‌گیران آزادکار مطرح کشور است در شرایطی که کشورمان با آلیش‌کاران اوزان 60، 70، 80، 90، 100 و به اضافه 100 کیلوگرم به مسابقات جهانی رفته بود، در وزن 60 کیلوگرم روی سکوی سوم دنیا ایستاد و دومین بار مدال برنز جهان را به خود اختصاص داد.

در پیکارهای وزن 60 کیلوگرم مسابقات جهانی 2019 در شهر نورسلطان قزاقستان، روح‌الله نعمتیان ملی‌پوش کشتی قم در مسابقه نخست خود با نتیجه 6 بر صفر دانیلا لوپویوهوف از استونی را مغلوب کرد اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه هفت بر صفر به مارلن عبدالرسول‌اف از قرقیزستان باخت و راهی مسابقه رده‌بندی شد.

نعمتیان که به یکی از قهرمانان با اخلاق ورزش قم نیز مطرح است، در مسابقه رده‌بندی برای کسب مقام سوم حریف هلندی خود را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید، مدالی که سال 2016 نیز در کشور قزاقستان از نخستین تجربه حضور در پیکارهای جهانی‌ آلیش به دست آورده بود و حالا دو مدال برنز جهانی دارد.

سال 2016 نیز در وزن 60 کیلوگرم روح‌الله نعمتیان ابتدا برابر حریفی از کشور استونی با نتیجه نزدیک دو بر یک به برتری دست یافت اما در مرحله بعد با نتیجه 6 بر 4 به آلیش‌کار اهل کشور قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و سرانجام مقام سوم و نشان برنز قسمت کلاسیک مسابقات آن دوره را به دست آورد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14477
اخبار مرتبط

نظرات شما