استاندار قم:

مدیران قم پاسخگوی اصحاب رسانه باشند/ عملکرد استان قم در تحقق اقتصاد مقاومتی مثبت است

استاندار قم با اشاره به اینکه مدیران استان قم واهمه ای از نظارت نداشته باشند گفت: مدیران قم پاسخگوی اصحاب رسانه باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست ظهر امروز در هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: درالکترونیکی کردن فرآیند  نباید منتظر دستورهای مرکز باشیم باید در قسمت های مختلف پیشرفت انجام شود دستور العمل های کشور نباید مانع انجام کار باشد، الکترونیکی کردن فرآیندهای واگذاری صدور اراضی یکی از مقتضیات اجرای دولت الکترونیک بوده که باید از سال قبل تحقق می یافت.

استاندار قم افزود: نفس برگزاری همایش مهم نیست مهم این است چند مجوز بی نام برای تسریع کارها صادرشده است تعداد مجوزهای بدون نام مبنای پیشرفت فیزیکی خواهد بود، تاکید استانداری و مدیریت استان در مواردی که فرصت پیش آمده است  این است که اگر این فرصت به نفع مردم باشد  باید در اجرای آن رتبه اول باشد و آنهایی که به نفع مردم نیست عجله ای برای انجام آن نداریم.

سرمست خاطرنشان کرد: هرجا زمینه جذب وجود داشته باید انجام شود برای برخی از موارد نیازی به استعلام نداریم وقتی مجوز وجود دارد باید در چهارچوب مدیریت جامع به کار برده شود همه پروژه ها باید تا پایان سال به نرم 100درصد برسند.

وی با اشاره به به اینکه پیگیری های سطح کشور منشا اثر در استان است گفت:  در سطح استان باید با برنامه محوری پیش برویم  اما از حمایت های کشوری هم باید بهره ببریم، امسال برنامه ای اقتصادی مقاومتی  تدوین شده است و استان  در سطح کشور از یک وجه ممتاز برخوردار است.

استاندار قم تصریح کرد:  دستگاه های اجرایی استان در این زمینه خوب پای کار آمدند و بر اساس هدف گذاری ها بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم و کارنامه قابل قبولی است اما برای ادامه برنامه ها باید ذیل این ستاد، کمیته ها تشکیل شود تا این کمیته ها کار نظارت ، پایش و رصد را انجام دهد.

مدیران استان  واهمه ای از نظارت نداشته باشند

سرمست بیان کرد: مدیران استان قم استرس و واهمه ای از نظارت نداشته باشند از نقدهای نمایندگان استقبال کنند، مدیران وقتی در جلسات حضور پیدا می کنند به همراه آمار و اطلاعات از کارهای انجام شده حضور پیدا کنند اگر مدیران کار کرده باشند اما  دفاعی از عمکردشان نداشته باشند نشان از ضعف است باید به تمام سوال ها در حوزه عملکردی خود پاسخ داشته باشید.

وی عنوان کرد: وقتی 70  درصد در برنامه عملیاتی شده  چرا نباید گفته شود مدیران استان باید با  اصحاب رسانه نشست های خبری بگذارند تا گفته شود در این شرایط سخت تحریم و فشار چه فعالیت های انجام شده است تا  در عصر ارتباطات و عصر افکار عمومی به درستی روشنگری شود مدیران استان پاسخگوی اصحاب رسانه باشند.

سرمست تاکید کرد: در رابطه با سیاست اصلاح الگوی کشت باید رویکرد متوازنی در استان با کشت محصولات کم آب و با درنظر گرفتن نیازهای کشاورزان و صرفه جویی در منابع آبی ادامه یابد همچنین  طرح جامع مدیریت منابع آب در استان به صورت جدی برای رسیدن به مرحله اجرا و سیاست گذاری دنبال شود.

استاندار قم افزود: استفاده از سامانه گردشگری سلامت با تعامل دستگاه های ذینفع در کوتاه ترین زمان باید عملیاتی شود طراحی سامانه سلامت استان باید منجر به نتیجه و ایجاد ارزش افزوده برای استان شود.


وی ابراز کرد: جذب کارگران ماهرو متخصص و با تحصیلات آکادمیک با توسعه اقتصاد دانش بنیان باید رونق پیدا کند، عملکرد مدیریت استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطلوب بوده ما نباید به این مقدار بسنده کنیم با انکه 70درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم  اما باید تا پایان سال کامل انجام شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه به عملکرد دستگاه ها نظارت دقیق انجام خواهد شد گفت: در قم ظرفیت طرح های پیشنهادی ملی داریم برای سال آتی باید به فکر برنامه های عملیاتی و راهبری در استان باشیم .

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/14694
اخبار مرتبط

نظرات شما