مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

۹۵درصد قطعات نیازمند آبفا از داخل تهیه می شود/حمایت از اختراعات و تولیدات داخل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به نقش این شرکت در حمایت از تولید داخلی و اختراعات ملی گفت: بیش از ۹۵ درصد از تجهیزات آب و فاضلاب در داخل کشور تولید می‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،علی جان صادق پور ظهر  امروز در نشست خبری که به مناسبت یازدهم دی ماه سالروز تشکیل شرکت های آب و فاضلاب برگزار شد، اظهار دشت: عملکرد آب و فاضلاب استان قم مؤید این مطلب است که تشکیل شرکت های آب و فاضلاب در سال 69 یک نظر عالی بوده و اثرات آن در زندگی تمام مردم قابل لمس است.
وی ادامه داد: بیش از 50 درصد از مردم قم امکان استفاده از خدمات شرکت آب و فاضلاب را دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه  چهار تصفیه خانه فاضلاب در سطح شهر قم با ظرفیت نزدیک به 600 هزار نفر فعال است،گفت: حدود 2300 کیلومتر خط انتقال آب در طول این سال ها اجرا شده است و همچنین سیستم تلمتری شرکت آب و فاضلاب استان قم به عنوان پیشرفته ترین سیستم کشور در خدمت به مردم قم است.

وی بیان داشت: سامانه 122 بیش از 28 خدمت به مردم ارائه می‌ کند

صادق پور  خاطرنشان کرد: بحث یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی هم مطرح است و با توجه به صحبت های وزیر نیرو، این کار تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد که حرکت پرشتاب تری برای خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در خصوص وظایف شرکت های آب و فاضلاب ابراز داشت: طراحی، اجرا و نظارت بر شبکه های جمع آوری فاضلاب و توزیع آب و احداث تصفیه خانه آب و فاضلاب بر عهده ما بوده که بخش هایی از آن را اشاره کردیم؛ تحقیقات و پژوهش و حمایت از تولیدات این صنعت نیز مورد تأکید بوده است.

وی با بیان این که شرکت آب و فاضلاب در استان قم در سال 71 تشکیل شده است، گفت: کل انشعابات در آن سال حدود چهار هزار انشعاب بود ولی امروز بیش از سیصد هزار انشعاب به مردم واگذار شده است و همین طور در ابتدای تشکیل این شرکت اصلا انشعاب فاضلاب نداشتیم ولی امروز به 171 هزار انشعاب فاضلاب رسیده است.

صادق پور افزود: 76 حلقه چاه آب وظیفه تأمین آب استان قم را برعهده دارد و تصفیه خانه فاضلاب که در ابتدای تشکیل نداشتیم به چهار دستگاه رسیده است و همچنین چهار آزمایشگاه پیشرفته در سال های اخیر ساخته شده است.

وی با اشاره به تحریم های خارجی و عدم تأثیر آن بر شرکت آب و فاضلاب گفت: با همه این تحریم ها خدمات حوزه آب و فاضلاب هرگز متوقف نشده بلکه ارتقا نیز پیدا کرده است و در سال های اخیر حتی یک ساعت هم قطعی عمدی آب نداشته ایم و قطعی آب تنها به جهت تعمیرات و به سازی ها بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد: بیش از 95 درصد از تجهیزات آب و فاضلاب کشور در داخل تولید می‌ شود که استان قم هم نقش بسیار مهمی در بحث حمایت از تولید داخی و اختراعات این حوزه داشته است.

انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14913
اخبار مرتبط

نظرات شما