کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

جلوگیری از فتنه های احتمالی با زنده نگه داشتن دهه بصیرت

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که وظیفه رسانه‌های عمومی و ملی این است که مسئله 9 دی و هفته بصیرت را به‌صورت دقیق برای نسل‌های آینده بیان کنند،گفت: باید این بصیرت و آگاهی مردم هرساله تکرار شود زیرا زنده نگه داشتن دهه بصیرت چراغ هدایت و روشنی بخش برای جلوگیری از فتنه های دیگر است.

محمدحسن آصفری در گفتگو با قم فردا، اظهار کرد: اگر نگوییم خسارت فتنه سال 88 از جنگ تحمیلی بیشتر بود باید بگوییم کمتر هم نبود زیرا در جنگ تحمیلی دشمن با همه قوا با کمک 38 کشور اروپایی ،آمریکایی و عربی آمده بود که جمهوری اسلامی را از بین ببرد، فتنه سال 88 هم به دنبال همین بود و اپوزیسیون به همراه جریان برانداز داخلی با کمک کشورهای غربی و عربی می خواستند از ریشه نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: با شعله‌ور شدن آتش فتنه در سطح خیابان‌های کشور و اهانتی که دشمنان و فتنه گران به ارزش ها و آرمان های انقلاب کردند به خصوص جسارتی که به هیئت های مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا انجام شد ماهیت خود را به مردم نشان دادند.

وی افزود: قدرت طلبی و جاه طلبی عناصر فتنه سبب شد که براندازان خارجی به آن‌ها بپیوندند تا نظام جمهوری اسلامی را از پای دربیاورند، اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران که در همه عرصه ها و بحران ها خود را نشان داده است همچنان که امام خمینی(ره) فرمودند ملت ایران بهتر از ملت صدر اسلام است باعث شد در آن بحبوحه فتنه که نظام به آن‌ها نیاز داشت وارد عرصه شوند.

بصیرت مردم نشان داد آنها پشتیبان اصلی نظام هستند

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: در 9دی با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که  در خطبه های نماز جمعه ایراد کردند و فرمودند که این ها عناصری هستند که دست نشانده های آمریکا و غرب هستند و به دنبال براندازی هستند مردم با شنیدن این درد و دل ها بدون اینکه سازمان و نهادی بخواهد مردم را سازمان دهی کند به صورت  خودجوش برای حمایت از اسلام و انقلاب  به کف خیابان ها آمدند و طومار فتنه را در هم پیچیدند و به همه دنیا فهماندند مردم پشتیبان و صاحب  اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند.

آصفری تأکید کرد: بعد از حماسه 9 دی  کسانی که در فتنه 88 اموال مردم را به غارت بردند و بیت المال را آتش زدند تکلیفشان روشن شد نامگذاری 9 دی تا 19 دی به دهه بصیرت اقدام هوشمندانه ای بود.

رسانه ها ابعاد 9 دی را برای نسل های آینده بیان کنند

کارشناس مسائل سیاسی  بیان کرد: 9 دی و بصیرتی که مردم در تاریخ ثبت کردند باید همیشه در اذهان عمومی باقی و زنده بماند وظیفه رسانه های عمومی و ملی این است که مسئله 9 دی را به صورت دقیق برای نسل های آینده بیان کنند، چرا که در روایتی از حضرت علی(ع) داریم که بیچاره ملتی است که دشمن او را در خانه و با لگد بیدار کند آن چیزی که سبب می شود دشمن نفوذ کنند مطالعه نکردن تاریخ و عبرت نگرفتن از تاریخ یک کشور و ملت باعث نفوذ دشمن می شود.

وی تصریح کرد: باید ابعاد مختلف  فتنه 88 که به عنوان یک  کودتای رنگین در داخل کشور بود معرفی شود این مسئله هم با گرامی داشت حماسه 9 دی محقق می شود تا مردم هوشیارتر شوند و نسل های آینده از ابعاد این فتنه آگاه تر شده و متوجه فتنه انگیزی های دشمن در آینده باشند و بدانند که تنها بصیرت مردم بود که جلوی فتنه را گرفت.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: فتنه88 درست است که تمام شده است اما امروز در قالب ها  و موضوعات دیگر می خواهد خودش را بروز دهد دشمن مطمئناً دوباره از آن مسیر وارد نخواهند شد اما مسیرهای دیگری برای فتنه گری با همان هدف دنبال خواهد شد وظیفه رسانه ها، وعاظ و سخنرانان این است که باید ابعاد مختلف فتنه 88 و 9 دی را به طور دقیق بیان کنند و این بصیرت و آگاهی مردم هرساله تکرار شود زیرا زنده نگه داشتن 9 دی و دهه بصیرت چراغ هدایت و روشنی بخش برای جلوگیری از فتنه های دیگر است.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/14936
اخبار مرتبط

نظرات شما