وقوع بیش از 20 هزار حادثه حریق از ابتدای سال در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران موضوع طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌ها در برابر خطر وقوع آتش‌سوزی توسط صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر مطرح شد. 

وی درباره حوادث حریق در تهران، گفت: در سال 96 حدود 27 هزار حریق در پایتخت به وقوع پیوست که بیش از 3726 میلیارد تومان خسارت به همراه داشت؛ این آمارها در سال 97 به 21 هزار مورد رسید و 3168 میلیارد خسارت داشت.

نوری افزود: هر چند از ابتدای سال تاکنون بیش از 20 هزار مورد حریق در پایتخت به وقوع پیوسته است ولی تا پایان سال احتمالاً این رقم افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع حریق در تهران بسیار جدی است و روزانه آتش‌نشانان را درگیر حوادث مختلفی در این زمینه می‌کند، گفت: در حریق‌های به وقوع پیوسته در سال 96، 6 هزار مورد آن مربوط به حریق منازل مسکونی و 1451 مورد مربوط به حریق خودرو بوده است. در سال 97 حریق‌های ساختمانی کمتر شد و در 9 ماهه امسال نیز بیش از 4 هزار حریق ساختمانی و 14 هزار حریق در فضای سبز و معابر به وقوع پیوسته است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آمار حریق در منازل مسکونی طی سه سال گذشته بالا بوده است، گفت: عدم رعایت موارد ایمنی عمده دلیل بروز حریق در پایتخت است.

وی گفت: طی بازدیدهایی که آتش‌نشانی داشته 28 هزار ساختمان مسکونی، 1207 ساختمان شهرداری و 3495 ساختمان دولتی دچار ناایمنی بوده و احتمال حریق در آنها وجود دارد.

نوری گفت: ضروری است که سازمان آتش‌نشانی با همکاری دستگاه‌های مربوطه مجهز به سامانه برخط اطلاعات ساختمان‌ها شود تا هنگام خطر به راحتی به این اطلاعات دست یابند و امدادرسانی بهتر و به موقع‌تر برای حادثه‌دیدگان انجام شود.

به گزارش فارس، سرانجام با 16 رأی موافق اعضای شورای شهر تهران، طرح الزام شهرداری به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌ها در برابر خطر وقوع آتش‌سوزی، به تصویب رسید.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15719
کلیدواژه: وقوع پایتخت حریق
اخبار مرتبط

نظرات شما