کارشناس مسائل سیاسی:

توئیت های فارسی ترامپ نشان از قدرت ایران است/ رهبر انقلاب تشییع میلیونی سردار سلیمانی را به رخ جهانیان کشید

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تشییع میلیونی سردار سلیمانی نشان از دروغ پردازی اظهارات آمریکایی ها علیه سردار سلیمانی بود و رهبر انقلاب این مسئله را به رخ جهانیان کشید.

احمد بخشایش اردستانی با اشاره به صحبت های رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد:رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی می خواستند دین خودشان را به سردار سلیمانی ادا کنند زیرا سردار سلیمانی را به خاطر اخلاصی که داشت بسیار دوست داشتند، وقتی کسی مخلص باشد خداوند محبتش را در دل افراد قرار می دهد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به چند نکته اساسی اشاره کردند از جمله ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا که باعث ناراحتی شدید مردم ایران و مردم منطقه شد اما آمریکا با دروغ پردازی می خواهد قضیه را برعکس نشان دهد.

وی تصریح کرد: تشییع میلیونی سردار سلیمانی نشان از دروغ پردازی اظهارات آمریکایی ها علیه سردار سلیمانی بود و رهبر انقلاب این مسئله را به رخ جهانیان کشید.

بخشایش اردستانی گفت: رهبر انقلاب به حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا در عراق نیز اشاره جدی داشتند و می‌خواستند این پیام را صادر کنند که باید از این به بعد تعاملات منطقه ای تغییر کند و نوع نگاه و گفتمان کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به ایران تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به خوبی اعلام کردند که زمان گزینه های روی میز تمام شده است افزود: آمریکا دیگر با زبان جنگ و حمله نظامی نمی تواند با ایران حرف بزند زیرا مشاهده کرد که ایران به صورت دقیق موشک های خود را به پایگاه نظامی آمریکا شلیک کرد.

رهبری به کشورهای منطقه سیگنال های درست را ارسال کردند

نماینده سابق مجلس تأکید کرد: حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکا در عراق بیش از 100 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی بر جای گذاشت که در آینده به آن اعتراف خواهند کرد.

بخشایش اردستانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید زیادی روی مسئله حمله موشکی به پایگاه عین الاسد داشتند از طرفی نکاتی رو مطرح کردند که باید داخلی ها به آن توجه کنند اینکه در داخل مسائل اهم و مهم را تشخیص دهند و مسائل مهم را به حاشیه نبرند.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: بخش مهم دیگر خطبه های رهبر انقلاب که بازتاب منطقه ای و جهانی داشت صحبت ها عربی ایشان بود که مردم منطقه را خطاب قرار دادند که انتقام سخت زمانی محقق می شود که آمریکا به طور کامل از منطقه خارج شود.

وی اظهار کرد: رهبری به مردم و کشورهای منطقه سیگنال های درست را ارسال کردند که راه پیروزی نهایی آن‌ها خروج آمریکا از منطقه است.

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سؤال که در این برهه زمانی صحبت های رهبر انقلاب در خطاب به ملت های منطقه چه اثر گذاری خواهد داشت؟ گفت: صحبت های رهبر انقلاب در محور سردار سلیمانی بود شخصی که برای آزادی و امنیت کشورهای منطقه مجاهدت کرد و در این راه به شهادت رسید مطمئناً روی افکار ملت های منطقه اثر خواهد گذاشت زیرا خون شهید اثرگذار است.

صحبت های رهبر انقلاب ادامه مسیر خون شهید سلیمانی بود

وی گفت: سردار سلیمانی و خدماتش در بین کشورهای منطقه از جمله یمن عراق سوریه فلسطین بیشتر از داخل کشور شناخته شد است صحبت های رهبر انقلاب ادامه مسیر خون شهید سلیمانی بود.

بخشایش اردستانی تصریح کرد: رهبر انقلاب می خواستند به مردم و مسئولان کشورهای منطقه بقبولاند که برای رهایی باید با استعمار مبارزه کنند و این کار شدنی است همان‌طور که آمریکا یک روز ایران را تهدید کرد در صورت پاسخ به ترور شهید سلیمانی اقدامی انجام دهد پاسخ خواهد گرفت اما بعد از موشک باران پایگاه نظامی آمریکا در عراق نه تنها عکس‌العملی نشان نداد بلکه لحن صحبتش نیز با ایران تغییر کرد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: یک زمان ترامپ به کشورهای منطقه می گفت با توجه به حضور ایران در منطقه باید کشورهای عربی فارسی صحبت کنند اما اکنون مشاهده می کنیم که خود ترامپ به سبک صحبت کردن به فارسی روی آورده است، توئیت های که ترامپ این روزها به زبان فارسی منتشر می کند نشان از بالا رفتن قدرت و عظمت ایران است نشان دهنده این است نگاه کشورها به ایران متفاوت است و دیگر نمی توانند به ایران زور بگویند.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/15762
اخبار مرتبط

نظرات شما