رویکرد جزیره ای عمل کردن در حوزه حفاظت از حریم ها هم وارد شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران گفت: موضوع حریم سه بحث مهم به همراهش دارد یکی مدیریت حریم دیگری طرح ها و قوانین حوزه حریم و آخرین آنها تعارضاتی که در حال رونمایی است.

وی ادامه داد: سامانه‌های اطلاعات مکانی سامانه‌هایی است که به رفع تعارضات کمک می‌کند و منجر به حفاظت بهتر از منابع یک شهر می شود.

سالاری افزود: شهرداری تهران در استفاده از سامانه های برخط و سامانه های مبتنی بر اطلاعات مکانی نسبت به کل کشور پیشگام تر بوده است و این را می شود به عنوان یک موفقیت قلمداد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اما نکته ای که به عنوان یک ضعف می توان به آن اشاره کرد این است که هنوز در حوزه تحلیل از این سامانه ها نتوانسته ایم به درستی استفاده کنیم.

وی گفت: باید در مسیر تحلیل داده ها و تبدیل آن به دانش و نهایتا استفاده از آن دانش برای تصمیم سازی بهتر هنوز عملکرد قابل قبولی نداشته ایم که باید نسبت به این موضوع حساس تر باشیم.

سالاری ادامه داد: اگر تحلیل های به دست آمده از سامانه های برخط به درستی مورد استفاده قرار می‌گرفت ما امروز شاهد افزایش سکونت در مناطق یک و منطقه ۲۲ نبودیم و در موقع مقرر به ما آلارم داده می شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: همین امروز سامانه اطلاعات مکانی به ما نمی گوید که شهر باید در کدام طرف توسعه پیدا کند تا مدیران نسبت به آن تصمیم سازی بهتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما در شهرداری تهران ۶۸ هزار نیروی کارمند داریم اما هنوز تحلیل گران درستی در حوزه شهری نداریم و این ضعف باعث شده به ما اعضای شورای شهر که تصمیم سازان شهر هستیم دیتا و تحلیل درستی داده نشود.

سالاری گفت: موضوع اصلی در حریم شهرها صیانت و حفاظت از حریم ها است در حالی که امروز در حال مدیریت ساخت و سازهای انجام گرفته در حریم شهر هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: رویکرد جزیره ای عمل کردن در سراسر کشور امروز در حوزه حفاظت از حریم ها هم وارد شده است و ما را دچار مشکلاتی کرده است.

وی افزود: امروز برای اخذ رای و جمع آوری رأی در انتخابات مجلس شورای اسلامی عده ای حرف از تاسیس استان تهران جنوبی به مرکزیت ری می زنند در حالی که این حرفها هیچ منطقی ندارد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15944
کلیدواژه: رویکرد حریم سامانه
اخبار مرتبط

نظرات شما