بخشی نگری آفت حفظ حریم شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، زهرا نژاد بهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران گفت: باید به این موضوع توجه کنیم که تجارب دو دهه گذشته در حریم شهر تهران فارغ از نوع مسوولیت باید به این نقطه ختم شود که حریم شهر تهران حفظ شود که البته به طور کامل حفظ نشد.

وی ادامه داد: در این سالها بیش از پیش بخشی نگری کردیم که یکی از دستاوردهای آن جدا شدن شهرهای حاشیه تهران بود و امروز نوبت آن رسیده برای تصمیم گیری و تصمیم سازی پای مان را روی زمین گذاشته و تصمیمات بهتری بگیریم.

نژاد بهرام افزود: در شهری زندگی می کنیم که تقسیمات کشوری این قابلیت را دارد که بتواند روی تصمیم گیری ها تاثیر جدی بگذارد در حالی که این اتفاق به درستی نیفتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: حال سوال این است که چرا در این شرایط ما از قوانین موجود و از پتانسیل های موجود استفاده نکرده ایم.

وی گفت: ما در حوزه آموزش درخصوص حریم شهر تهران اقدامات کافی انجام نداده ایم و امروز شهروندان ما اطلاع دقیق از حریم و حد و مرزهای آن ندارند.

نژاد بهرام ادامه داد: ما حتی برای حفاظت از حریم هنوز نتوانسته ایم از همه نیروی خود استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید در حوزه طراحی کاربری های متنوع و مناسب حریم شهر تهران نسبت به حفظ حریم اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی طرح ها و برنامه های ما برای حفظ حریم شهرها موفق خواهد شد که آن طرح ها برآمده از محیط واقعی بوده و قدرت اجرا داشته باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15950
اخبار مرتبط

نظرات شما