ابوترابی: مسدودسازی دامنه بین‌المللی خبرگزاری فارس خلاف ادعای آمریکا در حمایت از آزادی بیان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مسدودسازی سایت خبرگزاری فارس توسط آمریکا گفت: خبرگزاری فارس به عنوان پرمخاطب‌ترین و همچنین حرفه‌ای‌ترین خبرگزاری در ایران فعالیت می‌کند و بسیار نقش‌آفرین است و به موقع و سریع شاهد این نقش‌آفرینی‌ها هستیم.

وی افزود: حتی در سطح جهان نیز بسیاری از مخاطبان ایرانی امروز به خبرگزاری فارس اعتماد پیدا کرده‌اند و شهرت فارس جهانی شده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: ما شاهد هستیم که متاسفانه آمریکا علی‌رغم ادعاهایی که دارد و دم از آزادی می‌زند، امروز فضای اینترنت را به عنوان حربه‌ جنگی مورد استفاده قرار می‌دهد و مسدودسازی سایت خبرگزاری فارس برخلاف ادعاهای آمریکا در حمایت از آزادی بیان است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: البته ما انتقادی هم به وزیر ارتباطات داریم که شبکه ملی اطلاعات را توسعه نداده و این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید داشتند و اخیرا هم به صورت کتبی، صراحتا اعلام داشتند که تا پایان سال 99 شبکه ملی اطلاعات کامل شود.

وی افزود: متاسفانه ما شاهد هستیم که اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات انجام نشده و این مسئله باعث می‌شود که ما همچنان مرزهای فضای مجازی‌مان، مرزهای مستحکمی نباشد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: مرزهای حوزه فضای مجازی حتی مهم‌تر از فضای فیزیکی ماست. همانطور که مرزهای فیزیکی ما نیاز به مرزبان و رصد دارد، مرزهای فضای مجازی ما نیز نیاز به نگهداری و حفاظت و حراست دارد و باید به مراتب این مرزها با حساسیت بیشتری رصد شوند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم مرزبان حوزه فضای مجازی که وزیر ارتباطات است مسئولانه وارد میدان شود و نیاز کشور به شبکه ملی اطلاعات را تامین کند.

وی در پایان گفت: فضای مجازی به عنوان ابزاری برای جنگ رسانه‌ای در اختیار آمریکاست و آنها دروغ می‌گویند که حامی آزادی بیان و حقوق بشر هستند.

به گزارش فارس، آمریکا در حرکت اخیر خود اقدام به مسدودسازی سایت خبرگزاری فارس با پسوند .COM کرده است.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15958
اخبار مرتبط

نظرات شما