فرمانده لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع):

چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم قم برگزار می شود/ دشمن علیه ایران پنج جنگ تمام عیار راه انداخته است

فرمانده لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) بااشاره به اینکه در استان قم 438 شهید مدافع حرم وجود دارد، گفت: چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم قم پنج شنبه همزمان با سالروز عملیات نبل الزهرا در سالن جامعه الزهرا برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار اسدالله گنجعلی، فرمانده لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) پیش از ظهر امروز نشست خبری چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم قم با اشاره به اینکه این روزها روزهای ماندگاری است و در تاریخ خواهد ماند، اظهار داشت:در این چند هفته اخبار شهادت سردار سلیمانی و همرزمان ایرانی و عراقی او، نابودی پایگاه نظامی آمریکا توسط سپاه، حادثه سقوط هواپیما و جانباختن تعدادی از هموطنان در تشییع پیکر شهید سلیمانی روزهای فراموش ناشدنی است.

وی ادامه داد:درآستانه ایام الله دهه فجر هستیم که همزمان با چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی است که حضرت آقا روز نابودی پایگاه آمریکا در عین الاسد را نیز یوم الله نامیدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) این انقلاب را بنیان گذاری و رهبری کرد و برای حفظ آن تلاش بسیاری انجام داد و از این رو دهه فجر فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان ها است که بدانیم چه می‌ کنیم و به کجا باید برسیم؟

وی اضافه کرد: اکنون که در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان و همچنین در موقعیت حساس و سرنوشت سازی از دوران انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم مسئولیت ما ایجاب می کند تا واقعیت ها و ریشه  و ابعاد گوناگون این انقلاب را بشناسیم.

فرمانده لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) افزود: دشمنان بخصوص آمریکا جهان خوار از بیرون و از داخل علیه نظام هر کاری می توانسته انجام داده است. در پنج جنگ تمام عیار نظام ما را درگیر کرده است، جنگ اقتصادی، عملیات روانی، جنگ فرهنگی و اعتقادی، جنگ اطلاعاتی و امنیتی و آخرین
جنگ را که در سوریه و عراق شاهد بودیم جنگ نیابتی بود.

وی اضافه کرد: مثلت زر و زور تزویر، هر چه در توان داشتند به کار گرفتند اما نظامی که متصل به وحی الهی و متوسل به ائمه معصومین است همچنان وارد چهل یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شود.

سردار گنجعلی با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: دشمنان به ویژه آمریکا با پول گاو های شیرده نه تنها ایران بلکه کل منطقه را هدف قرار داده اند لبنان، عراق، سوریه، یمن؛ فشار شدید نظامی گروه های تکفیری و داعش؛ اما جبهه مقاومت به مدد خدا و
یاری ائمه اطهار(ع) تصمیم به مقاومت در برابر این دشمنان گرفت.

وی ادامه داد: نظام ما مصداق اصول اسلامی و انقلاب که همان مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم است تصمیم به کمک به جبهه مقاومت گرفت و وارد میدان شد و در این راه شهدای عزیزی را هم تقدیم کرد.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم افزود: لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) برحسب وظیفه و حسب فرمان ولایت و به پاس خون شهدای مدافع حرم که  438 شهید مدافع حرم ایرانی، فاطمیون و زینبیون از قم داریم در سالروز آزادی سازی شهرک های شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه این یادواره را برگزار می کند.

وی ادامه داد: این یادواره از همان سال که این عملیات انجام شد برگزار شد و امسال چهارمین سال است که برگزار می شود، باید این الگو ها را معرفی کنیم کسانی که از شهر، خانواده و زندگی خود گذشتند و کیلومتر ها آن طرف تر امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

سردار گنجعلی ادامه داد: یادواره امسال با شهدا حاج قاسم سلیمانی مصادف شد، حاج قاسم هر کجا تکلیف بود همان جا حضور داشت در دفاع مقدس، در سیل در سوریه و... برای کمک حضور داشت، او در این چهل سال لباس رزم خود را در نیاورد و امروز جهان بشریت به او لقب اسوه  مقاومت و حامی مظلومان را داده است.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدای مقاومت یک انرژی، اراده و انگیزه جدید که اصل آن مبارزه با آمریکا است شکل گرفته است.اوضاع منطقه و تظاهرات عراق گواه بر این مسئله است.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با بیان این که ما در این یادواره ها به دنبال معرفی شهدا و آرمان های آنها هستیم، خاطرنشان کرد: یاد و نام شهدا باید به عنوان یک امر مهم دنبال شود چرا که شهدا عامل بشارت هستند و می‌ گویند خوف و حزن نداشته باشید و ترس را از دل بیرون کنید لذا  در این شرایط تنها چیزی که می تواند یک ملت را سرپا نگهدار یاد شهدا است

وی ادامه داد: جوانانی که به هزاران کیلومتر دورتر رفتند چه هدفی داشتند هدف آنها امنیت پایدار است هدف حفظ نظام است هدف دستور دین است و قضیه اسلام انقلابی است و کار دیگری که باید انجام دهیم به پدر و مادر شهدا توجه کنیم  اگر خانواده و پدر و مادر این شهدا این قدر اهل بصیرت نبودند شاید این تعداد افراد برای دفاع از حرم نمی رفتند.

 سردار گنجعلی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی تأکید داشت که بچه های قم در دفاع از حرم و آزادی نبل الزهرانقش جدی داشتند، گفت: چهارمین یادواره شهدای مدافع در سالروز شکست حصر شهرک های نبل و الزهرا و هزمان با مراسم گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی را برگزار خواهیم کرد

 وی اضافه کرد:این همایش در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) بعد از نماز مغرب و عشاء روز پنجشنبه 10 بهمن ماه برگزار می‌ شود همچنین ‌سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، مداحی حاج مهدی سلحشور، شعر خوانی برادر مجید تال و همین طور روایت گری ویژه از نبل و الزهرا با پرده خوانی از دیگر برنامه های این مراسم است.

انتهای پیام/160
گالری عکس
http://qomefarda.ir/15983
اخبار مرتبط

نظرات شما